ساخت واکسن ایدز با کمک آنتی بادی موش

ویروس ایدز پس از گذشت چند دهه از شناسائی و گسترش آن در سراسر جهان هنوز در حال گرفتن قربانی بوده و علی رغم انجام تلاش های فراوان پزشکان و پژوهشگران در سراسر دنیا ، هنوز دارو یا واکسن موثری بر علیه این بیماری ارائه نشده است .

به تازگی گروهی از پژوهشگران آمریکائی در حال ساخت نوعی واکسن هستند که مراحل آزمایشی خود را پشت سر می گذارد . هدف از ساخت این واکسن ، ایجاد نوعی آنتی بادی در بدن موش ها است که قادر به برطرف کردن نقص ایمنی موجود در بدن انسان در برابر ویروس اچ آی وی که عامل بروز  بیماری ایدز محسوب می شود ، باشد .

لازم به توضیح است که این پژوهش ها با همکاری چندین موسسه ، دانشگاه و مرکز پژوهشی مختلف در کشور ایالات متحده آمریکا انجام شده است . بر اساس گزارش های منتشر شده ، پژوهشگران حاضر در این پروژه ، از موسسه ایالات متحده در دانشگاه راکفلر U.S. Institutes of Rockefeller University ، موسسه پژوهشی اسکریپز The Scripps Research Institute و مرکز بین المللی پیشگام در ساخت واکسن ایدز International AIDS Vaccine Initiative با یکدیگر به همکاری پرداخته اند .

شرح کامل این مطالعات و نتایج به دست آمده از آن در آخرین شماره ( روز پنج شنبه گذشته ) مجله علمی سلول و علوم  journals 'Cell' and 'Science در قالب یکی از مطالعات سه گانه انجام شده در این زمینه منتشر شده است .