مذاکره ستاد نقشه علمی با وزیر علوم برای تنظیم ظرفیت دانشگاهها

منصور کبگانیان در گفتگو با مهر در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح آمایش آموزش عالی در وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: طرح آمایش آموزش عالی از مباحث مهمی است که سیاست اجرایی یک بخشی از آن تحت عنوان تنظیم ظرفیت دانشگاه‌ها، توسط شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور تصویب و به دانشگاه آزاد، وزارت علوم و بهداشت ابلاغ شد.

وی ادامه داد: دراین خصوص با دکتر محمد فرهادی وزیرعلوم و دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم مذاکراتی داشتیم هر دو نفر کاملا به موضوع اشراف دارند و با توجه به گستردگی کار در حوزه علوم تحقیقات و فناوری و تنوع رشته ها و تعداد دانشگاه ها، کار جدی دراین زمینه توسط وزارت علوم آغاز شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نسخه ای از سیاست های اجرایی تنظیم ظرفیت دانشگاهها مصوب سال های گذشته ستاد نقشه جامع علمی کشور مجدد به وزیرعلوم تقدیم شد.

وی ادامه داد: درحال حاضر کارشناسان ما و وزارت علوم باهم تعامل دارند و اگر به نتیجه خوبی دست یابند این موضوع با امضاء وزیر علوم به ستاد راهبری نقشه جامع ارجاع می شود و ما  آن را در دستور کار قرار می دهیم.

کبگانیان افزود: شواهد نشان می دهد وزارت علوم دید همه جانبه ای نسبت به موضوع پیدا کرده و دکتر فرهادی در صحن شورا تاکید داشت که به صورت جدی این موضوع را پیگیری خواهد کرد و ما به مجرد اینکه از وزارت علوم پیشنهادی ارسال شود آن را در دستور ستاد شورای نقشه جامع علمی کشور قرار می دهیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا