ابداع روش بازسازی سلول های عصبی

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده از سوی مقامات سازمان بهداشت ایتالیا ، برای نخستین بار در علم پزشکی دانشمندان موفق به ابداع روشی شده اند که با کمک آن سیستم های عصبی قادر به تولید دوباره و ترمیم نقاط اتصال بین اعصاب می شوند .

این تیم پژوهشی با حمایت و پشتیبانی  آموزشگاه مطالعات پیشرفته سنت آنا  در شهر پیزا Sant'Anna School of Advanced Studies in Pisa انجام شده است . در همین رابطه یولاندا مورانا روکاسالوو Iolanda Morana Roccasalvo از پژوهشگران ارشد تیم فوق و معاون این پروژه اعلام کرد : " روش مبتنی بر بازسازی کامپیوتری رفتار سیستم اعصاب ؛ ما را قادر به دوباره سازی رفتار های اعصاب در واکنش به  سیگنال های شیمیائی کرده است . "

گفتنی است موضوع ترمیم پذیر نبودن سیستم اعصاب در انسان و سایر موجودات ، یکی از مشکلات پیش روی پزشکان و بیمارانی است که بنا به دلایل مختلفی در این مناطق دچار آسیب دیدگی شده اند . به باور پژوهشگران ، دستیابی به این موفقیت برای علم پزشکی بسیار با اهمیت است زیرا این روش نوین  می تواند پایه گذار ابداع روش درمانی جدیدی در آینده شود که در آن صدمه های وارد شده به اتصالات عصبی ناشی از شربات یا بیماری ها درمان شده و همچنین از آن می توان برای ساخت اعضا و اندام مصنوعی دارای حس استفاده کرد .

گفتنی است شرح کامل این پژوهش ها و نتایج به دست آمده از ان در آخرین شماره مجله گزارش های علمی یا the journal Scientific Reports منتشر شده است .

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا