• باج-افزار-چیست-و-چقدر-خطرناک-است؟ جمعه 21 آبان 1395 - 08:03:54

    به من بگو چرا؟

    باج افزار چیست و چقدر خطرناک است؟

    سینا‌پرس: باج افزار (ransomware) نوعی بدافزار رایانه ای است که بصورت مخفیانه بر روی رایانه نصب شده و اطلاعات کاربر را به سرقت می برد. بازگرداندن اطلاعات به سرقت رفته تنها در قبال پرداخت باج امکانپذیر است.

  • ترمز-ای-بی-اس-چگونه-کار-می-کند؟- چهارشنبه 19 آبان 1395 - 23:35:37

    به من بگو چرا؟

    ترمز ای بی اس چگونه کار می کند؟

    سینا‌پرس: حتما تا امروز بارها با نام ترمز ABS برخورد کرده و در مورد مفید و امن بودن آن مطالبی شنیده اید. این سیستم ترمز که به اشتباه به سیستم ضد قفل نیز شهرت دارد خطر برخورد با موانع را در ترمز های ناگهانی کاهش داده و کنترل راننده را بر خودرو بیشتر می کند.

  • در-خودروی-بدون-راننده-امنیت-عابر-مهم-تر-است-یا-سرنشین؟ چهارشنبه 19 آبان 1395 - 00:21:31

    سرگیجه علمی در دوراهی عجیب پیش روی خودروهای بدون راننده:

    در خودروی بدون راننده امنیت عابر مهم تر است یا سرنشین؟

    سینا‌پرس: دانشمندان بر روی مفهوم جدیدی در خودروهای بدون راننده تمرکز کرده اند که بسیار چالش برانگیزتر از طراحی سیستم کنترل خودرو است زیرا خودرو باید در شرایطی که تصادف اجتناب ناپذیر است، بین سلامت راننده و سلامت عابران، یکی را انتخاب کند.

  • سلول-های-خورشیدی-چگونه-کار-می-کنند؟- دوشنبه 17 آبان 1395 - 01:33:15

    به من بگو چرا؟

    سلول های خورشیدی چگونه کار می کنند؟

    سینا‌پرس: در سال های اخیر تلاش های فراوانی جهت رواج استفاده از انرژی های پاک و تجدید پذیر انجام شده است و در این میان یکی از در دسترس ترین و بهترین گزینه ها، استفاده از انرژی خورشیدی است. در این گزارش به بررسی چگونگی عملکرد سلول های خورشیدی می پردازیم.

  • چرا-خانه-اسکیموها-مدور-است؟- جمعه 14 آبان 1395 - 04:29:05

    به من بگو چرا؟

    چرا خانه اسکیموها مدور است؟

    سینا‌پرس: یکی از مناطق بسیار دشوار برای زندگی ، قطب شمال و سرزمین های پوشیده از یخ و برف محسوب می شود. در بسیاری از فیلم ها و کارتون ها با خانه های ویژه ای که با نام ایگلو شناخته می شوند برخورد داشته ایم. در این گزارش به بررسی این سبک خانه های یخی می پردازیم.

  • آنتی-بیوتیک-چیست-و-چگونه-عمل-می-کند؟- سه شنبه 11 آبان 1395 - 02:10:35

    به من بگو چرا؟

    آنتی بیوتیک چیست و چگونه عمل می کند؟

    سینا‌پرس: آنتی بیوتیک نام عمومی گروهی از داروهای موثر در فرایند عملکر باکتری ها محسوب می شود که قادر به درمان بسیاری از امراضی است که بر اثر فعالیت باکتریائی پدید آمده اند. کشف این ماده توانست میزان مرگ و میر ناشی از عفونت را به میزان زیادی کم کند.

  • گربه-ها-چه-زمانی-و-چگونه-اهلی-شدند؟ یکشنبه 09 آبان 1395 - 22:05:20

    تلاش پژوهشگران برای مطالعه ژنتیکی گربه ها

    گربه ها چه زمانی و چگونه اهلی شدند؟

    سینا‌پرس: مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد گربه های وحشی برای نخستین بار در دوره نوسنگی و آغاز کشاورزی در خاور میانه اهلی شده و سپس به سایر نقاط جهان منتقل شده اند.

  • کیسه-هوای-ماشین-چگونه-کار-می-کند؟- جمعه 07 آبان 1395 - 05:19:31

    به من بگو چرا؟

    کیسه هوای ماشین چگونه کار می کند؟

    سینا‌پرس: کیسه های هوا را می توانی یکی از فناوری های نسبتا کارآمد دانست که در تمامی خودروهای جدید نصب شده و وجود آن ها در بسیاری از کشورها اجباری است. در این نوشتار به بررسی عملکرد و ساختار این فناوری می پردازیم.

  • فورمول-یک؛-نماد-بهترین-های-فناوری-در-دنیای-خودرو جمعه 07 آبان 1395 - 02:06:49

    گزارش تصویری از خودروهای فورمول یک

    فورمول یک؛ نماد بهترین های فناوری در دنیای خودرو

    سینا‌پرس: تیم های مختلف از سراسر دنیا که هر یک نمایانگر بهترین های فناوری خودروسازی هستند در فرمول یک با یکدیگر به رقابت می پردازند. در این گزارش به معرفی فناوری های بکار رفته در این خودروها می پردازیم.

  • دانه-های-ذرت-چگونه-پف-می-کنند؟ چهارشنبه 05 آبان 1395 - 02:28:29

    به من بگو چرا؟

    دانه های ذرت چگونه پف می کنند؟

    سینا‌پرس: ذرت بو داده یا پاپ کورن از دو واژه pop به معنای باز شدن (شکفتن) و corn به معنای ذرت تشکیل شده است. پاپ کورن، ذرت هایی است که در اثر حرارت دادن پف می کنند.