• چطور-فناوری-سه-بعدی-همه-چیز-را-چاپ-میکند؟ سه شنبه 05 اردیبهشت 1396 - 12:24:38

    به من بگو چرا؟

    چطور فناوری سه بعدی همه چیز را چاپ میکند؟

    سینا‌پرس: فناوری چاپگر سه بعدی ، یکی از جدید ترین و مدرن ترین تکنولوژی های ساخت بشر است که به وسیله آن می توان ابزارها و وسایل مختلفی را به صورت سه بعدی ساخته و تولید کرد.

  • سیستم-ایمنی-بدن-چگونه-عمل-می-کند؟- پنج شنبه 31 فروردین 1396 - 12:20:58

    به من بگو چرا؟

    سیستم ایمنی بدن چگونه عمل می کند؟

    سینا‌پرس: سیستم دفاعی بدن انسان نقشی بسیار مهم در بقای نوع بشر ایفا کرده و انسان با تکیه بر توانائی های این سیستم قادر به مبارزه با عوامل تهدید کننده بیرونی است. در این گزارش به بررسی عملکرد پیچیده سیستم دفاعی بدن می پردازیم.

  • سالم-ترین-روش-استفاده-از-سبزیجات-چیست؟ سه شنبه 29 فروردین 1396 - 17:37:03

    خام یا پخته؛

    سالم ترین روش استفاده از سبزیجات چیست؟

    سینا‌پرس: هیچ تردیدی نیست که سبزیجات، منبع فوق العاده سالم مواد مغذی و ویتامین های ضروری مورد نیاز بدن هستند؛ اما آیا پخت سبزیجات باعث از بین رفتن ارزش غذایی آنها می شود؟

  • چگونه-صداها-را-می-شنویم؟- سه شنبه 29 فروردین 1396 - 10:58:25

    به من بگو چرا؟

    چگونه صداها را می شنویم؟

    سینا‌پرس: حس شنوائی یکی از حواس اصلی پنجگانه انسان محسوب می شود که با کمک آن قادر به شناسائی و بررسی محیط اطراف خود هستیم. در این گزارش به بررسی چگونگی عملکرد سیستم شنوائی در انسان می پردازیم.

  • چرا-دندان-عقل-داریم؟- یکشنبه 27 فروردین 1396 - 11:59:09

    به من بگو چرا؟

    چرا دندان عقل داریم؟

    سینا‌پرس: حتما تا امروز بارها با اصطلاحی به نام دندان عقل رو به رو شده اید. جوانه دندان عقل حدودا از یازده تا دوازده سالگی تشکیل شده و پس از تکمیل شدن دندان های دائمی، رشد دندان عقل آغاز می شود.

  • چرا-گره-بندکفش-باز-می‌شود؟ چهارشنبه 23 فروردین 1396 - 17:54:33

    نتایج این تحقیق در زمینه‌های بسیاری کاربرد دارد

    چرا گره بندکفش باز می‌شود؟

    سینا‌پرس: در همه جای دنیا قاتل کسانی است که کفش ورزشی می‌پوشند، مخصوصا کفش تنیس، مهم هم نیست که چقدر محکم بند کفش‌هایتان را می‌بندید، به نظر می‌رسد آن‌ها در نامناسب‌ترین موقعیت‌ها خودشان را باز می‌کنند.

  • چرا-نئاندرتال-ها-منقرض-شدند؟- سه شنبه 22 فروردین 1396 - 11:13:09

    به من بگو چرا؟

    چرا نئاندرتال ها منقرض شدند؟

    سینا‌پرس: انسان های نئاندرتال را می توان آخرین حلقه زنجیره اجداد انسانی ما دانست که در حدود 40 هزار سال پیش برای همیشه منقرض شدند. این انسان ها برای مدتی نسبتا طولانی با انسان های مدرن یا هوموساپینس ها همزیستی داشته و به مرور رو به انقراض رفتند.

  • جهش-ژنی،-عامل-شب-بیداری دوشنبه 21 فروردین 1396 - 14:56:02

    چرا برخی افراد شب‌ها تا دیر وقت بیدار می‌مانند؟

    جهش ژنی، عامل شب بیداری

    سینا‌پرس: برخی افراد شب‌ها تا دیر وقت بیدار می‌مانند و صبح‌ها برای برخواستن از خواب مشکل دارند، چون مطابق یک مطالعه جدید ساعت داخلی آن‌ها طوری برنامه‌ریزی شده که آهسته کار کند.

  • چرا-یکدیگر-را-نمی‌خوریم؟ یکشنبه 20 فروردین 1396 - 18:24:13

    پاسخی به این سوال که چرا هم‌نوع‌خواری در بین انسان‌ها رایج نیست

    چرا یکدیگر را نمی‌خوریم؟

    سینا‌پرس: انسان‌های ممکن است هرچیزی باشند، اما علی‌رغم شواهدی مبنی بر هم نوع خواری ما اصلا مغذی نیستیم. این مغذی نبودن ریشه عدم شیوع آدم خواری در گوشه و کنار جهان است.

  • چرا-رایانه-ها-هرگز-ایمن-نیستند یکشنبه 20 فروردین 1396 - 10:18:37

    گزارش ویژه مجله اکونومیست

    چرا رایانه ها هرگز ایمن نیستند

    سینا‌پرس: امنیت رایانه ها به طرز گسترده ای به مخاطره افتاده است. همزمان که پیامدهای این روند ابعاد گسترده تری پیدا می کند خبرهای خوبی درباره ارتقای امنیت رایانه هم به گوش می رسد.