• چرا-یکدیگر-را-نمی‌خوریم؟ یکشنبه 20 فروردین 1396 - 18:24:13

    پاسخی به این سوال که چرا هم‌نوع‌خواری در بین انسان‌ها رایج نیست

    چرا یکدیگر را نمی‌خوریم؟

    سینا‌پرس: انسان‌های ممکن است هرچیزی باشند، اما علی‌رغم شواهدی مبنی بر هم نوع خواری ما اصلا مغذی نیستیم. این مغذی نبودن ریشه عدم شیوع آدم خواری در گوشه و کنار جهان است.

  • چرا-رایانه-ها-هرگز-ایمن-نیستند یکشنبه 20 فروردین 1396 - 10:18:37

    گزارش ویژه مجله اکونومیست

    چرا رایانه ها هرگز ایمن نیستند

    سینا‌پرس: امنیت رایانه ها به طرز گسترده ای به مخاطره افتاده است. همزمان که پیامدهای این روند ابعاد گسترده تری پیدا می کند خبرهای خوبی درباره ارتقای امنیت رایانه هم به گوش می رسد.

  • کاغذ-چگونه-تولید-می-شود؟- شنبه 19 فروردین 1396 - 12:05:44

    به من بگو چرا؟

    کاغذ چگونه تولید می شود؟

    سینا‌پرس: کاغذ را می توان یکی از مواد بسیار مهم در حوزه های علم و دانش و هنر و فرهنگ محسوب کرد. این وسیله به ظاهر ساده نقش مهمی در پیشرفت علم و دانش بشری داشته و به همین دلیل در این گزارش به بررسی روند تولید و ساخت کاغذ می پردازیم.

  • چرا-برخی-همیشه-دیر-می‌کنند؟ پنج شنبه 17 فروردین 1396 - 16:32:59

    روان‌شناسی پنهان پشت دیر کردن افراد

    چرا برخی همیشه دیر می‌کنند؟

    سینا‌پرس: بعضی‌ها همیشه دیر می‌کنند، شما حتما یکی از آن‌هایی را که هرگز سر وقت پیدایشان نمی‌شود، می‌شناسید. کسانی که مسلح به انواع بهانه‌ها حداقل 20 دقیقه بعد از زمان قرار پیدایشان می‌شود.

  • بررسی-گسل-زمین-لرزه-خراسان چهارشنبه 16 فروردین 1396 - 17:51:30

    بررسی تاریخی از کم توان بودن گسل عامل زمین لرزه حکایت دارد

    بررسی گسل زمین لرزه خراسان

    یکی از راه‌های مهم برای بررسی توان ایجاد زلزله توسط گسل‌ها بررسی زلزله های تاریخی در این گسل‌ها است.

  • دستگاه-تصفیه-آب-خانگی-چطور-کار-می-کند؟ چهارشنبه 16 فروردین 1396 - 10:50:14

    به من بگو چرا؟

    دستگاه تصفیه آب خانگی چطور کار می کند؟

    سینا‌پرس: دستگاه تصفیه آب به دستگاه هایی گفته می شود که با استفاده از برخی روش های فیزیکی و یا گاهی شیمیایی، آب را از املاح مضر و آلودگی هایی همچون باکتری ها و ویروس ها تصفیه می کنند. در این گزارش به بررسی نحوه عملکرد این دستگاه ها می پردازیم.

  • از-واقعیت-افزوده-چه-می-دانیم؟ یکشنبه 13 فروردین 1396 - 12:48:11

    گزارش ویژه مجله Electronics For You

    از واقعیت افزوده چه می دانیم؟

    سینا‌پرس: واقعیت افزوده و واقعیت مجازی دو پرده از مظاهر فناوریهای نوظهور محسوب می شود که اولی کمتر شناخته شده است.

  • موش‌ها-از-کی-خانگی-شدند؟ سه شنبه 08 فروردین 1396 - 14:39:40

    یافته‌های فسیلی حضور موش‌ها در کنار انسان را ترسیم می‌کنند

    موش‌ها از کی خانگی شدند؟

    سینا‌پرس: بررسی یافته‌های فسیلی نشان می‌دهد، موش‌های خانگی حداقل 15 هزار سال است که به زندگی در کنار انسان مشغول هستند.

  • لوح-فشرده-چطور-کار-میکند؟- جمعه 04 فروردین 1396 - 11:39:03

    به من بگو چرا؟

    لوح فشرده چطور کار میکند؟

    سینا‌پرس: لوح های فشرده نقش مهمی در تبادل و انتقال اطلاعات در دنیای امروزی ما ایفا می کنند و تقریبا همه روزه با آن ها سرو کار داریم اما شاید کمتر کسی بداند که نحوه عملکرد و ساختار این فناوری به چه صورتی است.

  • اقلیم-شکل-بینی-شما-را-تعیین-می‌کند سه شنبه 01 فروردین 1396 - 14:22:08

    مطالعه جدید نشان می‌دهد شکل بینی تحت تاثیر اقلیم است

    اقلیم شکل بینی شما را تعیین می‌کند

    سینا‌پرس: انسان‌ها شکل دماغشان را از پدر و مادرشان به ارث می‌برند، اما در نهایت شکل بینی یک نفر و والدینش، در طی فرآیندی طولانی سازگاری با اقلیم بومی شکل گرفته است.