• چشم-های-آبی-حاصل-جهش-ژنتیکی-است دوشنبه 30 مرداد 1396 - 09:12:33

    تمام چشم آبی های جهان جدی مشترک دارند

    چشم های آبی حاصل جهش ژنتیکی است

    سینا‌پرس: پژوهشگران در مطالعات خود دریافتند تمامی افراد دارای چشم های آبی رنگ از کشورهای مختلف آسیایی و اروپائی دارای جدی مشترک هستند که بین 6 تا 10 هزار سال پیش بر اثر یک جهش ژنتیکی، فعالیت ژن OCA2 در آن ها دچار تغییر شده است.

  • مراقب-ماهیچه‌های-بدن‌تان-باشید!+موشن‌گرافیک شنبه 28 مرداد 1396 - 17:13:25

    علم به زبان ساده

    مراقب ماهیچه‌های بدن‌تان باشید!+موشن‌گرافیک

    سینا‌پرس: یکی از بزرگترین مشکلات زندگی مدرن کاهش فعالیت انسان‌هاست. بسیاری از افراد روزانه وقت خود را پشت میز کار صرف می‌کنند.

  • رژیم-غذایی-با-کربوهیدرات‌ها-+-موشن‌گرافیک چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 16:01:07

    علم به زبان ساده

    رژیم غذایی با کربوهیدرات‌ها + موشن‌گرافیک

    سینا‌پرس: بسیاری از افراد در مورد کربوهیدرات‌ها کنجکاو هستند چون مطالعات نشان می‌دهد که مصرف آنها یکی از بزرگترین دلایل اصلی افزایش وزن است. با این حال، علاقه به آنها اجتنباب‌ناپذیر است.

  • چرا-به-سمت-گذشته-حرکت-نمی‌کنیم؟-+-موشن-گرافیک پنج شنبه 19 مرداد 1396 - 15:22:36

    علم به زبان ساده

    چرا به سمت گذشته حرکت نمی‌کنیم؟ + موشن گرافیک

    سینا‌پرس: همه ما با مفهوم زمان در لحظه لحظه زندگی آشنا هستیم و نمی‌توانیم خارج از چارچوب زمان درک درستی از فضا و رویدادهای مختلف داشته باشیم.

  • آتش-و-گرانش-+-موشن‌گرافیک سه شنبه 10 مرداد 1396 - 12:05:01

    علم به زبان ساده

    آتش و گرانش + موشن‌گرافیک

    سینا‌پرس: تا بحال از خود پرسیده‌اید که چرا شعله‌های آتش به رنگ‌های مختلفی وجود دارد یا اینکه چرا این شعله‌ها هنگام سوختن در هوا پیچ و تاب می‌خورند؟

  • چرا-رنگ-پوست-انسان‌ها-فرق-می‌کند؟ دوشنبه 09 مرداد 1396 - 12:00:27

    اگر همه انسان‌ها از یک گونه هستند،

    چرا رنگ پوست انسان‌ها فرق می‌کند؟

    سینا‌پرس: شاید برایتان سؤال پیش‌آمده باشد که چرا برخی افراد رنگ پوست تیره‌تری دارند و برخی پوست روشن‌تر. اگر همه ما از یک گونه هستیم، چرا برخی پوستی به سیاهی ذغال و بعضی دیگر پوستی به سفیدی و رنگ پریدگی یخچال خانه دارند؟

  • جزرومد-چیست؟-+-موشن‌گرافیک یکشنبه 08 مرداد 1396 - 11:28:04

    علم به زیان ساده

    جزرومد چیست؟ + موشن‌گرافیک

    سینا‌پرس: آیا برای شما هم اتفاق افتاده است که متوجه تغییر سطح آب دریا شوید؟ گاهی اوقات پیش می‌آید که سطح آب دریا در یک شبانه‌روز تغییرات چشمگیری داشته باشد.

  • چرا-پرندگان-باهوش-هستند؟ پنج شنبه 05 مرداد 1396 - 15:07:10

    سرانجام پاسخی علمی به یک سوال مرسوم:

    چرا پرندگان باهوش هستند؟

    سینا‌پرس: دانشمندان به تازگی به تحقیقاتی در زمینه علت رفتارهای هوشمندانه پرندگان دست زده و دریافته اند که دلیل این امر، بالا بودن تعداد سلول های عصبی در مغز این موجودات است.

  • چطور-زیر-باران-کمتر-خیس-شويم-+موشن‌گرافیک پنج شنبه 05 مرداد 1396 - 11:00:46

    علم به زبان ساده

    چطور زیر باران کمتر خیس شويم +موشن‌گرافیک

    سینا‌پرس: شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بدون چتر به دنبال راهی برای فرار از خیس شدن زیر باران بگردید. در این شرایط بهتر است زیر باران بدویم یا اینکه آهسته حرکت کنیم؟

  • الکترون-چیست؟ دوشنبه 02 مرداد 1396 - 08:55:06

    به من بگو چرا

    الکترون چیست؟

    سینا‌پرس: مطالعات انجام شده درباره کوچک ترین واحد ماده یعنی اتم منجر به شناسایی 70 بخش از آن شده است است که البته در بین آن ها الکترون، پروتون و نوترون مهمترین اجزاء آن شناخته می شوند.