• آیا-آسیب-به-DNA-جبران‌پذیر-است؟-+-موشن-گرافیک پنج شنبه 13 مهر 1396 - 09:06:10

    علم به زبان ساده

    آیا آسیب به DNA جبران‌پذیر است؟ + موشن گرافیک

    سینا‌پرس: DNA بدن ما روزانه هزاران بار به دلایل مختلفی آسیب می‌بیند. این آسیب‌ها اگر ترمیم نشود می‌تواند به مشکلات جدی تبدیل شود. به عنوان مثال بروز جهش ژنتیکی کوچکی در شرایط خاص می‌تواند منجر به سرطان شود.

  • چه-نوع-چربی-مصرف-کنیم؟-+-موشن‌گرافیک شنبه 08 مهر 1396 - 11:23:05

    علم به زبان ساده

    چه نوع چربی مصرف کنیم؟ + موشن‌گرافیک

    سینا‌پرس: بسیاری از ما به دلیل مشکلات قلبی و عروقی و همچنین بیماری های دیگر نگران مصرف چربی روزانه خود هستیم. ولی دانستن اینکه چربی چیست می تواند کمک بزرگی برای رژیم غذایی ما به شمار رود.

  • آبی-که-می‌نوشید-سالم-است؟-+-موشن-گرافیک پنج شنبه 23 شهریور 1396 - 13:39:28

    علم به زبان ساده

    آبی که می‌نوشید سالم است؟ + موشن گرافیک

    سینا‌پرس: دسترسی به آب آشامیدنی سالم یکی از چالش‌های بزرگ مردم کره زمین است. بیماری‌های ناشی از نوشیدن آب آلوده می‌تواند عواقب بسیار بدی به دنبال داشته باشد.

  • با-تاری-دید-چه-کنیم؟-+-موشن-گرافیک شنبه 18 شهریور 1396 - 13:16:42

    علم به زبان ساده

    با تاری دید چه کنیم؟ + موشن گرافیک

    سینا‌پرس: امروزه به دلیل شرایط زندگی شمار بیشتری از افراد دچار ضعیفی چشم و در نتیجه تاری دید می‌شوند. تار شدن دید اگر جدی گرفته نشود می‌تواند به سرگیجه، حالت تهوع و سردرد منجر شود.

  • چرا-سکسکه-می‌کنیم؟-+-موشن-گرافیک پنج شنبه 16 شهریور 1396 - 19:29:05

    علم به زبان ساده

    چرا سکسکه می‌کنیم؟ + موشن گرافیک

    سینا‌پرس: سکسکه ناگهانی به سراغ آدم می‌آید. گاهی وقت‌ها در شرایط جدی و مهم، مانند جلسه کاری یا مصاحبه ممکن است شروع به سکسکه کنیم!

  • چگونه-وزن-کم-کنیم؟+موشن‌گرافیک یکشنبه 12 شهریور 1396 - 15:47:18

    علم به زبان ساده

    چگونه وزن کم کنیم؟+موشن‌گرافیک

    سینا‌پرس: آیا شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که از وزن فعلی خود ناراضی بوده و به دنبال داشتن اندامی متناسب هسنید؟ اگر جواب‌تان مثبت است پس بهتر است قبل از هرچیز با فرایند کاهش وزن آشنا شوید تا بتوانید از آن به نفع خود استفاده کنید.

  • اگر-نخوابیم-چه-می-شود؟+موشن-گرافیک یکشنبه 12 شهریور 1396 - 12:45:04

    علم به زبان ساده

    اگر نخوابیم چه می شود؟+موشن گرافیک

    سینا‌پرس: امروزه بسیاری از افراد به دلیل شرایط و فشار کاری و یا استرس از داشتن خواب کافی غافل می‌شوند. این در حالی است که بی‌خوابی می‌تواند آسیب‌های جدی را برای آنها به دنبال داشته باشد و در شرایط وخیم حتی منجر به مرگ شود.

  • با-بوی-نامطبوع-دهان-چه-کنیم؟-+-موشن‌گرافیک جمعه 03 شهریور 1396 - 12:37:49

    علم به زبان ساده

    با بوی نامطبوع دهان چه کنیم؟ + موشن‌گرافیک

    سینا‌پرس: بوی نامطبوع دهان می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و در اجتماع شرایط ناخوشایندی را برای فرد به وجود آورد. مسلما روش‌های مختلفی برای از بین بردن این بوی نامطبوع پیشنهاد شده‌اند.

  • -آشپزی-با-تفلون-سالم-است؟-+-موشن‌گرافیک دوشنبه 30 مرداد 1396 - 13:41:29

    علم به زبان ساده

    آشپزی با تفلون سالم است؟ + موشن‌گرافیک

    سینا‌پرس: خیلی‌ها بر این باورند که آشپزی در ظروف تفلون برای سلامت انسان مضر است. مخصوصا اگر تکه‌ای از تفلون وارد غذا شده و بلعیده شود ضرر آن دوچندان می‌شود.

  • چشم-های-آبی-حاصل-جهش-ژنتیکی-است دوشنبه 30 مرداد 1396 - 09:12:33

    تمام چشم آبی های جهان جدی مشترک دارند

    چشم های آبی حاصل جهش ژنتیکی است

    سینا‌پرس: پژوهشگران در مطالعات خود دریافتند تمامی افراد دارای چشم های آبی رنگ از کشورهای مختلف آسیایی و اروپائی دارای جدی مشترک هستند که بین 6 تا 10 هزار سال پیش بر اثر یک جهش ژنتیکی، فعالیت ژن OCA2 در آن ها دچار تغییر شده است.