• توربین-های-بادی-چگونه-کار-می-کنند؟ جمعه 28 خرداد 1395 - 09:00:51

    به من بگو چرا؟

    توربین های بادی چگونه کار می کنند؟

    سینا‌پرس: توربین های بادی رفته رفته جایگاه خود را به عنوان یکی از مهمترین منابع تولید انرژی در سراسر جهان به دست آورده و کشورهای مختلف تلاش می کنند انرژی الکتریکی مورد نیاز خود را از طریق باد تامین کنند. در این گزارش با نحوه عملکرد توربین های بادی آشنا می شویم.

  • عینک-های-طبی-هوشمند-چگونه-کار-می-کنند؟ پنج شنبه 27 خرداد 1395 - 13:00:10

    به من بگو چرا؟

    عینک های طبی هوشمند چگونه کار می کنند؟

    سینا‌پرس: دانشمندان به تازگی موفق به ساخت نوعی فناوری جدید با عنوان عینک های طبی هوشمند شده اند که می تواند انواع اختلالات بینائی دوربینی و نزدیک بینی را به طور همزمان پوشش دهد. این فناوری بر پایه کریستال مایع و امواج مادون قرمز طراحی شده است.

  • دستگاه-مایکروویو-چگونه-کار-می-کند؟ پنج شنبه 27 خرداد 1395 - 09:00:49

    به من بگو چرا؟

    دستگاه مایکروویو چگونه کار می کند؟

    سینا‌پرس: امروزه اجاق های مایکرو ویو در سراسر جهان به عنوان یکی از تجهیزات آشپزخانه از سوی مردم پذیرفته شده و با توجه به تغییر سبک زندگی و کاهش وقت آزاد افراد، دارای طرفداران بسیاری است. در این گزارش به بررسی نحوه عملکرد این دستگاه می پردازیم.

  • چرا-سمور-قطبی-در-آب-یخ-نمی-زند؟ چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 11:00:12

    به من بگو چرا؟

    چرا سمور قطبی در آب یخ نمی زند؟

    سینا‌پرس: سمور قطبی جز معدود پستاندارانی است که می تواند در شرایط سخت سرما و یخ زدگی آب ها، به راحتی وارد آب های یخ زده شده و بدون احساس سرما، شنا کند. در این گزارش به بررسی چگونگی این موضوع می پردازیم.

  • موتورهای-دیزلی-چگونه-کار-می-کنند؟ سه شنبه 25 خرداد 1395 - 13:00:47

    گزارش ویدئویی از چگونگی عملکرد موتورهای دیزلی

    موتورهای دیزلی چگونه کار می کنند؟

    سینا‌پرس: در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان ، استفاده از موتورهای دیزلی و خودروهای مبتنی بر گازوئیل امری رایج محسوب شده و گازوئیل به عنوان سوختی ارزان قیمت و حیاتی در سراسر جهان شناخته می شود.

  • دستگاه-ام-آر-آی-چگونه-کار-می-کند؟ دوشنبه 24 خرداد 1395 - 13:00:59

    چگونه می توان با کمک میدان مغناطیسی از داخل بدن تصویر برداری کرد

    دستگاه ام آر آی چگونه کار می کند؟

    سینا‌پرس: یکی از فناوری های مدرن پزشکی که نقش مهمی در تشخیص و شناسائی بیماری ها ایفا می کند، فناوری تصویرسازی از طریق تشدید مغناطیسی یا ام آر آی است. در این گزارش به بررسی عملکرد این سیستم می پردازیم.

  • چرا-کوسه-ها-باید-همیشه-در-حال-حرکت-باشند؟ دوشنبه 24 خرداد 1395 - 11:00:44

    حقایقی جالب درباره شکارچیان بی رحم اقیانوس

    چرا کوسه ها باید همیشه در حال حرکت باشند؟

    سینا‌پرس: کوسه ها یکی از مخوف ترین حاکمان دریا ها و اقیانوس های جهان محسوب می شوند که به دلیل ساختار ویژه بدنی شان به عنوان ماهر ترین شکارچیان دریا شناخته شده اند. در این میان نوع و ساختار فیزیکی بدن کوسه و و نحوه شنا کردن آن ها بسیار جالب توجه است.

  • اگر-سرمای-قطب-شمال-حرکت-کند،-چه-اتفاقی-خواهد-افتاد؟ جمعه 21 خرداد 1395 - 09:00:32

    دوره جدید یخبندان در راه است

    اگر سرمای قطب شمال حرکت کند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

    سینا‌پرس: پژوهشگران دانشگاه اکستر به تازگی در حال بررسی این موضوع هستند که در صورت تداوم ذوب یخ های قطبی و خروج زبانه های سرما از مناطق قطب شمال، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ شواهد به دست آمده حاکی از بر هم خوردن شرایط آب و هوائی و احتمال شروع عصر یخبندان است.