• تنوع-زیستی-چیست؟ دوشنبه 01 خرداد 1396 - 16:33:30

    به بهانه روز جهانی تنوع زیستی؛

    تنوع زیستی چیست؟

    سینا‌پرس: وقتی صحبت از تنوع زیستی به میان می آید حتما نباید به یاد جنگلهای آمازون یا صخره های مرجانی اطراف استرالیا بیفتیم. خانه ای که در آن زندگی می کنیم خود بستر حیرت انگیزی از گونه های مختلف حیاتی است. امروز روز جهانی تنوع زیستی است.

  • چرا-برخی-روغن-ها-مضر-هستند؟- شنبه 30 اردیبهشت 1396 - 08:12:19

    به من بگو چرا؟

    چرا برخی روغن ها مضر هستند؟

    سینا‌پرس: حتما تاکنون موارد متعددی درباره روغن های مختلف و فواید و مضرات آن ها برای بدن انسان شنیده اید. در این گزارش تلاش می شود به طور مختصر با انواع روغن ها و مضرات و فواید آن ها و میزان مجاز مصرف آن ها آشنا شویم.

  • آب-های-زیر-زمینی-چگونه-پدید-آمده-اند؟- شنبه 23 اردیبهشت 1396 - 18:50:30

    به من بگو چرا؟

    آب های زیر زمینی چگونه پدید آمده اند؟

    سینا‌پرس: بحث آب های زیر زمینی و منابع آب موجود در لایه های زیرین زمین بسیار مهم بوده و نقشی حیاتی در شکل گیری شهرها، آبرسانی به محصولات کشاورزی در برخی مناطق و ادامه حیات دارد. در این گزارش به بررسی چگونگی شکل گیری این آب ها می پردازیم.

  • دیوار-بزرگ-چین-و-ارتش-سفالین-چگونه-ساخته-شدند؟- پنج شنبه 21 اردیبهشت 1396 - 10:59:58

    به من بگو چرا؟

    دیوار بزرگ چین و ارتش سفالین چگونه ساخته شدند؟

    سینا‌پرس: دیوار بزرگ چین و ارتش سفالین از جمله مشهورترین آثار دیدنی کشور چین محسوب می شوند که توسط پادشاهی به نام چین شی خوانگ دی ساخته شده اند. در این گزارش به معرفی و چگونگی ساخته شدن این آثار می پردازیم.

  • چرا-فست-فود-برای-بدن-انسان-مضر-است؟- پنج شنبه 14 اردیبهشت 1396 - 09:28:54

    به من بگو چرا؟

    چرا فست فود برای بدن انسان مضر است؟

    سینا‌پرس: غذاهای آماده و فست فودها به دلیل نوع فرآیند آماده شدن و به کار بردن مواد غذایی در آن ها از ارزش غذایی کمی برخوردار بوده و مصرف بالای آن ها به دلیل وجود مواد مضر فراوان، برای بدن انسان بسیار مضر است.

  • چرا-معادن-زغال-منفجر-می‌شوند؟ چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 - 17:35:20

    بررسی دلایل احتمالی انفجار در معدن زغال سنگ آزادشهر

    چرا معادن زغال منفجر می‌شوند؟

    سینا‌پرس: نه از نزدیک اما احتمالا در فیلم‌ها آن پرندگان کوچک در قفس در عمق معادن را دیده‌اید، پرندگانی که به زندگی در تاریکی خو کرده‌اند، چون قرار است پیش مرگ معدن‌چیان شوند.

  • تصاویر-چگونه-در-دوربین-عکاسی-ثبت-می-شوند؟- شنبه 09 اردیبهشت 1396 - 08:33:36

    به من بگو چرا؟

    تصاویر چگونه در دوربین عکاسی ثبت می شوند؟

    سینا‌پرس: امروزه دوربین های عکاسی بخشی لاینفک از زندگی انسان محسوب شده و تقریبا عضو ثابتی از تلفن های همراه هستند. با این وجود ممکن است بسیاری از افراد از نحوه عملکرد این فناوری اطلاعی نداشته باشند. در این گزارش به بررسی این موضوع می پردازیم.

  • سنگ-پا-واقعا-سنگ-است؟ جمعه 08 اردیبهشت 1396 - 13:52:26

    به من بگو چرا؟

    سنگ پا واقعا سنگ است؟

    سینا‌پرس: سنگ پا نوعی سنگ آذرین است که از سرد شدن گدازه های آتشفشانی شکل می گیرد؛ بافت اسفنجی و زبر این سنگ از خاصیت لایه برداری، جلا دادن و حتی درمانی بالایی برخوردار است.

  • یک-گونه-انسان-حیرت-انگیز چهارشنبه 06 اردیبهشت 1396 - 16:48:05

    تعیین سن گونه انسان کشف شده در آفریقای جنوبی

    یک گونه انسان حیرت انگیز

    سینا‌پرس: در سال 2013 « لی برگر» از دانشگاه ویتواترزرند در ژوهانسبورگ کشفی غیر عادی داشتند، و در اعماق یکی از غارهای این کشور استخوان‌های یک گونه جدید از اعضای جنس انسان را یافتند.

  • چطور-فناوری-سه-بعدی-همه-چیز-را-چاپ-میکند؟ سه شنبه 05 اردیبهشت 1396 - 12:24:38

    به من بگو چرا؟

    چطور فناوری سه بعدی همه چیز را چاپ میکند؟

    سینا‌پرس: فناوری چاپگر سه بعدی ، یکی از جدید ترین و مدرن ترین تکنولوژی های ساخت بشر است که به وسیله آن می توان ابزارها و وسایل مختلفی را به صورت سه بعدی ساخته و تولید کرد.