• چرا-مرجان-های-دریایی-برای-اکوسیستم-مهم-هستند؟ شنبه 30 بهمن 1395 - 10:33:31

    به من بگو چرا؟

    چرا مرجان های دریایی برای اکوسیستم مهم هستند؟

    سینا‌پرس: فعالیت های بشر طی دو سده اخیر منجر به ایجاد تغییرات گسترده ای در محیط زیست کره زمین شده است که این تغییرات، تائیرات نامطلوبی بر زندگی گونه های مختلف گیاهی و جانوری داشته است. یکی از این موجودات، مرجان های دریای هستند.

  • چرا-گازهای-گلخانه-ای-مضر-هستند؟ چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 08:12:59

    به من بگو چرا؟

    چرا گازهای گلخانه ای مضر هستند؟

    سینا‌پرس: در سال های اخیر صحبت از گازهای گلخانه ای، گرمایش زمین و تاثیرات ناشی از آن بسیار مطرح شده و امروزه این موضوع به یک دغدغه بین المللی تبدیل شده است. روند بالا رفتن گازهای گلخانه ای در کره زمین بدون تردید مشکلات متعدی را گریبانگیر جوامع بشری خواهد کرد.

  • خفاش-ها-چگونه-در-شب-پرواز-می-کنند؟- یکشنبه 24 بهمن 1395 - 13:32:54

    به من بگو چرا؟

    خفاش ها چگونه در شب پرواز می کنند؟

    سینا‌پرس: خفاش ها را می توان تنها پستانداران پرنده کره زمین محسوب کرد، جانورانی که اگر چه در بین انسان ها چندان محبوب نیستند اما نقش مهمی در طبیعت بر عهده داشته و منافع سرشاری برای انسان ها دارند. در این گزارش به بررسی نحوه پرواز این پرنده می پردازیم.

  • نیروگاه-خورشیدی-چگونه-انرژی-تولید-می-کند؟ جمعه 22 بهمن 1395 - 08:45:35

    به من بگو چرا؟

    نیروگاه خورشیدی چگونه انرژی تولید می کند؟

    سینا‌پرس: امروزه استفاده از نیروگاه های خورشیدی به عنوان یکی از منابع اصلی تولید انرژی در سطح کلان از سوی کشورهای مختلفی مورد توجه قرار گرفته است. در این گزارش به بررسی چگونگی عملکرد این نیروگاه ها می پردازیم.

  • برج-ایفل-چگونه-ساخته-شد؟- پنج شنبه 21 بهمن 1395 - 10:15:05

    به من بگو چرا؟

    برج ایفل چگونه ساخته شد؟

    سینا‌پرس: برج فلزی ایفل نماد شهر پاریس و کشور فرانسه است، این برج که یکی از شناخته شده ترین و مشهورترین بناهای دنیا محسوب می شود در میدان شان دو مارس و در نزدیکی رود سن قرار گرفته است. در این گزارش به بررسی چگونگی ساخت این بنا می پردازیم.

  • چطور-قد-می‌کشیم؟ دوشنبه 18 بهمن 1395 - 16:49:22

    محققان پاسخ جدید و جالبی به این پرسش دادند

    چطور قد می‌کشیم؟

    سینا‌پرس: 83 متغیر جدید ژنتیکی که روی قد انسان تاثیرگذار است دریک مطالعه بزرگ با مقیاس جهانی شناسایی شدند. نتایج این مطالعه جدید و مهم در مجله نیچرمنتشر شده است.

  • چرا-دیواره-تونل-ها-سرامیکی-است؟ دوشنبه 18 بهمن 1395 - 13:20:07

    به من بگو چرا؟

    چرا دیواره تونل ها سرامیکی است؟

    سینا‌پرس: قطعا در بسیاری از مواقع در هنگام سفرهای شهری و بیرون شهری با تونل ها و زیرگذرهایی رو به رو شده اید که بدنه آن با کاشی یا سرامیک پوشانده شده است.

  • -یخچال-چگونه-کار-می-کند؟- چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 09:37:34

    به من بگو چرا؟

    یخچال چگونه کار می کند؟

    سینا‌پرس: امروزه تصور زندگی بدون یخچال و فریزر کمی دشوار بوده و انسان تا حد زیادی به این فناوری وابسته شده است. اما یخچال ها چگونه وسایل را خنک نگه میدارند؟

  • پاک-کردن-خاطرات-بد دوشنبه 11 بهمن 1395 - 19:27:57

    به زودی محققان خاطراتی را که نمی‌خواهید از مغزتان پاک می‌کنند

    پاک کردن خاطرات بد

    دانشمندان به زودی می توانند خاطرات ناخوشایند را به وسیله لیزر پاک کنند. این روش برای درمان بسیاری از بیماری‌های روحی مفید است.

  • چرا-گرمایش-زمین-به-یخبندان-های-زمستانی-منجر-می-شود؟- یکشنبه 10 بهمن 1395 - 10:10:27

    به من بگو چرا؟

    چرا گرمایش زمین به یخبندان های زمستانی منجر می شود؟

    سینا‌پرس: علی رغم وجود پدیده ای به نام گرمایش زمین که سبب بالا رفتن دمای عمومی کره زمین شده، در سال های اخیر شاهد ظهور زمستان هایی سخت و بسیار سرد بوده ایم. اما چه ارتباطی میان گرمایش زمین و یخبندان های زمستانی موجود دارد؟