• چرا-درمان-سرطان-مشکل-است؟-+-موشن-گرافيك یکشنبه 28 آبان 1396 - 09:23:16

    علم به زبان ساده

    چرا درمان سرطان مشکل است؟ + موشن گرافيك

    سینا‌پرس: در هر لحظه میلیون‌ها نفر در سراسر کره زمین مبتلا به سرطان می‌شوند. روش‌های متعددی برای درمان این بیماری مرگبار وجود دارد ولی متاسفانه در بعضی موارد سلامتی فرد قابل بازگشت نیست.

  • چرا-کچل-می‌شویم؟-+-موشن-گرافیک پنج شنبه 25 آبان 1396 - 15:23:04

    علم به زبان ساده

    چرا کچل می‌شویم؟ + موشن گرافیک

    سینا‌پرس: مو یکی از مهمترین و اساسی‌ترین عوامل در زیبایی و در نتیجه داشتن اعتماد به نفس به شمار می‌رود. امروزه خیلی از افراد به دلایل مختلفی دچار ریزش مو و در شرایط حاد دچار کچلی می‌شوند.

  • سیستم-های-هشدار-و-ثبت-زلزله-چگونه-کار-می-کنند؟- سه شنبه 23 آبان 1396 - 09:33:42

    به من بگو چرا؟

    سیستم های هشدار و ثبت زلزله چگونه کار می کنند؟

    سینا‌پرس: سیستم های هشدار و تشخیص زلزله یکی از فناوری های نسبتا جدیدی هستند که می تواند در اندک زمانی پیش از وقوع زلزله، نسبت به اطلاع رسانی همگانی اقدام کرده و به این ترتیب از میزان تلفات ناشی از زمین لرزه کاسته می شود.

  • خسته‌های-دوست‌داشتنی-+-موشن‌گرافیک جمعه 19 آبان 1396 - 16:14:58

    علم به زبان ساده

    خسته‌های دوست‌داشتنی + موشن‌گرافیک

    سینا‌پرس: مطمئنا شما هم اسم تنبل را شنیده‌اید. این جانوران به قدری تحرک کمی دارند که اسمی به جز تنبل مناسب حال‌شان نیست! یکی از دوستان همیشگی تنبل‌ها خزه‌ها هستند که گاهی آنها را با درخت اشتباه می‌گیرند و بر پشت‌شان سبز می‌شوند.

  • دلايل-ابتلا-به-زخم-معده-+-موشن-گرافیک جمعه 12 آبان 1396 - 08:57:15

    علم به زبان ساده

    دلايل ابتلا به زخم معده + موشن گرافیک

    سینا‌پرس: زخم معده بیماری بسیار دردناکی است که باعث می شود فرد از مشکلات متعددی مانند دردهای شدید، ورم معده، تهوع و استفراغ رنج ببرد.

  • استرس،دشمن-مرگبار-+-موشن-گرافیک شنبه 29 مهر 1396 - 10:41:19

    علم به زبان ساده

    استرس،دشمن مرگبار + موشن گرافیک

    سینا‌پرس: همه ما در زندگی استرس را تجربه می‌کنیم. به ویژه شرایط زندگی مدرن استرس‌ها را به اشکال مختلف افزایش داده است.

  • آیا-آسیب-به-DNA-جبران‌پذیر-است؟-+-موشن-گرافیک پنج شنبه 13 مهر 1396 - 09:06:10

    علم به زبان ساده

    آیا آسیب به DNA جبران‌پذیر است؟ + موشن گرافیک

    سینا‌پرس: DNA بدن ما روزانه هزاران بار به دلایل مختلفی آسیب می‌بیند. این آسیب‌ها اگر ترمیم نشود می‌تواند به مشکلات جدی تبدیل شود. به عنوان مثال بروز جهش ژنتیکی کوچکی در شرایط خاص می‌تواند منجر به سرطان شود.

  • چه-نوع-چربی-مصرف-کنیم؟-+-موشن‌گرافیک شنبه 08 مهر 1396 - 11:23:05

    علم به زبان ساده

    چه نوع چربی مصرف کنیم؟ + موشن‌گرافیک

    سینا‌پرس: بسیاری از ما به دلیل مشکلات قلبی و عروقی و همچنین بیماری های دیگر نگران مصرف چربی روزانه خود هستیم. ولی دانستن اینکه چربی چیست می تواند کمک بزرگی برای رژیم غذایی ما به شمار رود.

  • آبی-که-می‌نوشید-سالم-است؟-+-موشن-گرافیک پنج شنبه 23 شهریور 1396 - 13:39:28

    علم به زبان ساده

    آبی که می‌نوشید سالم است؟ + موشن گرافیک

    سینا‌پرس: دسترسی به آب آشامیدنی سالم یکی از چالش‌های بزرگ مردم کره زمین است. بیماری‌های ناشی از نوشیدن آب آلوده می‌تواند عواقب بسیار بدی به دنبال داشته باشد.

  • با-تاری-دید-چه-کنیم؟-+-موشن-گرافیک شنبه 18 شهریور 1396 - 13:16:42

    علم به زبان ساده

    با تاری دید چه کنیم؟ + موشن گرافیک

    سینا‌پرس: امروزه به دلیل شرایط زندگی شمار بیشتری از افراد دچار ضعیفی چشم و در نتیجه تاری دید می‌شوند. تار شدن دید اگر جدی گرفته نشود می‌تواند به سرگیجه، حالت تهوع و سردرد منجر شود.