• آینده-متعلق-به-جوانان-است پنج شنبه 30 اردیبهشت 1395 - 11:32:21

دکتر هادی اکبرزاده :

آینده متعلق به جوانان است

سینا‌پرس:
    نهمین کنگره پیشگامان پیشرفت، امروز صبح با سخنرانی دکتر هادی اکبرزاده، دبیر کنفرانس الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت آغاز شد.

• نانوروکشی-برای-کاهش-هزینه-فراوری-مواد-غذایی پنج شنبه 30 اردیبهشت 1395 - 03:24:17

نانوروکشی برای کاهش هزینه فراوری مواد غذایی

سینا‌پرس: گروهی از محققان آلمانی نانوروکش جدیدی با ویژگی ضدچسبندگی و ضدمیکروبی معرفی کرده‌اند که تمیزکاری مبادله‌کن‌های حرارتی را آسان‌تر می‌سازد. این نانوروکش یا نانورنگ جدید نیاز به تمیزکاری شیمیایی مبادله‌کن‌های حرارتی را تا حد زیادی کم می‌کند.

• نانوجاذبی-جدید-جهت-تصفیه‌ی-پساب‌های-رنگی پنج شنبه 30 اردیبهشت 1395 - 02:39:24

نانوجاذبی جدید جهت تصفیه‌ی پساب‌های رنگی

سینا‌پرس: محقق دانشگاه پیام نور واحد قزوین با همکاری سازمان حفاظت از محیط‌زیست (اداره‌ی کل محیط‌زیست قزوین) نانوجاذبی را سنتز کرده‌اند که قادر است مواد آلاینده‌ی رنگ‌زا را از پساب‌های صنعتی حذف کند. سنتز این نانوجاذب در مقیاس آزمایشگاهی صورت گرفته است.

• شناسائی-پروتین-ترسیم-کننده-ساختار-ویرایش-ژنوم چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 - 09:09:31

گام بلند دانشمندان در ویرایش ژنتیکی

شناسائی پروتین ترسیم کننده ساختار ویرایش ژنوم

سینا‌پرس: تیمی از پژوهشگران بین المللی موفق به شناسائی و مطالعه پروتئین ویژه ای شده اند که به آن ها امکان بررسی دقیق ساختار دی ان ای را داده و شرایط را برای تغییر ژنوم مهیا می کند. این کشف می تواند در درمان بسیاری از بیماری های ژنتیکی استفاده شود.

• -فیلم-برداری-نانو-مقیاس-چگونگی-تغییر-شکل-ذرات-متحرکت-و-تشکیل-پلاسما چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 - 03:45:51

فیلم برداری نانو مقیاس چگونگی تغییر شکل ذرات متحرکت و تشکیل پلاسما

سینا‌پرس: گروهی از محققان آمریکایی و آلمانی با همکاری یکدیگر موفق به فیلمبرداری از انفجار نانوذرات شده‌اند.

• -تولید-انبوه-نقاط-کوانتومی-کربنی-و-گرافنی چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 - 03:35:02

تولید انبوه نقاط کوانتومی کربنی و گرافنی

سینا‌پرس: یک شرکت ژاپنی برای اولین بار در دنیا فرایندی برای تولید انبوه نقاط کوانتومی کربنی و گرافنی با بهره کوانتومی بالا ارائه کرده است. از آنجایی که کربن یک ماده غیرسمی به شمار می‌رود، از این نقاط کوانتومی می‌توان در کاربردهای زیستی و پزشکی مختلفی بهره برد.

• جداسازی-گازهای-ارزشمند-در-فرآیند-پالایشگاهی-توسط-محققان-کشور سه شنبه 28 اردیبهشت 1395 - 10:52:04

در دانشگاه علم و صنعت صورت گرفت؛

جداسازی گازهای ارزشمند در فرآیند پالایشگاهی توسط محققان کشور

محققان دانشگاه علم و صنعت موفق به تولید نانو غشاهایی شدند که می تواند در فرآیند پالایشگاهی، گازهای ارزشمندی همچون بوتان و پروپان را از گاز سبک فلر جداسازی کنند.

• کنفرانس-بیوانفورماتیک-و-زیست-شناسی-محاسباتی-برگزار-شد دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 - 15:20:26

به میزبانی آمریکا:

کنفرانس بیوانفورماتیک و زیست شناسی محاسباتی برگزار شد

سینا‌پرس: هشتمین کنفرانس بین‌المللی بیوانفورماتیک و زیست شناسی محاسباتی (BICoB 2016) در تاریخ 4 تا 6 آوریل در لاس وگاس برگزار شد.

• تبدیل-نور-به-الکتریسیته-با-استفاده-از-نقاط-کوانتومی دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 - 02:27:34

تبدیل نور به الکتریسیته با استفاده از نقاط کوانتومی

سینا‌پرس: گروهی از محققان آمریکایی راهکاری برای ترکیب کردن ویژگی جذب نور فوق‌العاده نقاط کوانتومی با رسانایی کنترل‌پذیر نیمه‌رسانای سولفید قلع لایه‌ای ارائه کرده‌اند.

• افزایش-تولید-اشعه‌ی-ایکس-به-کمک-فناوری-نانو دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 - 02:08:41

افزایش تولید اشعه‌ی ایکس به کمک فناوری نانو

سینا‌پرس: محققHK دانشگاه لاهیجان و دانشگاه علم و صنعت ایران روشی را پیشنهاد کرده‌اند که به کمک آن می‌توان میزان تولید اشعه‌ی ایکس را افزایش داد. نتایج این طرح می‌تواند در حوزه‌ی پزشکی به‌منظور عکس‌برداری‌ از بافت‌های زنده به کار رود.