• بازی-و-تفریح-سبب-افزایش-یادگیری-می-شود یکشنبه 11 آبان 1393 - 05:14:19

بازی و تفریح سبب افزایش یادگیری می شود

سینا‌پرس: یک مطالعه جدید نشان می دهد که چهار دقیقه فعالیت جسمی در دوره ابتدایی می تواند موجب افزایش قابل توجه میزان یادگیری دانش آموزان شود.

• بازگرداندن-شنوایی-موش-های-ناشنوا-با-نوعی-پروتئین چهارشنبه 30 مهر 1393 - 13:03:01

بازگرداندن شنوایی موش های ناشنوا با نوعی پروتئین

سینا‌پرس: آزمایش جدیدی که بر روی موش ها صورت گرفته می تواند امیدی برای ناشنوایانی باشد که به خاطر قرارگیری در معرض صداهای بلند و یا سالمندی، توان شنوایی خود را از دست داده اند.

• اینترنت-کوانتومی-در-راه-است سه شنبه 29 مهر 1393 - 13:11:16

اینترنت کوانتومی در راه است

سینا‌پرس: درحالی که هنوز تلاشها برای تحقق ایده رایانه های کوانتومی ادامه دارد گروهی از محققان در ژاپن فکر می کنند دستیابی به اینترنت کوانتومی نیز خیلی دور از ذهن نیست.

• کشف-راز-نهفته-در-باتریهای-لیتیوم-یونی-توسط-استاد-ایرانی-دانشگاه-میشیگان سه شنبه 29 مهر 1393 - 05:55:04

کشف راز نهفته در باتریهای لیتیوم یونی توسط استاد ایرانی دانشگاه میشیگان

سینا‌پرس: باتری های لیتیوم یونی این قابلیت را دارند که بارها و بارها شارژ شوند اما این رویداد چگونه صورت می گیرد؟

• واکسن-سرطان-تخمدان-آماده-آزمایش-روی-انسان-ها شنبه 26 مهر 1393 - 06:06:12

واکسن سرطان تخمدان آماده آزمایش روی انسان ها

سینا‌پرس: براساس مقاله ای که محققان دانشگاه کانکتیکات در مجله پزشکی تجربی به چاپ رسانده اند، زمان زیادی به درمان بیماران مبتلا به سرطان تخمدان به وسیله واکسن های شخصی نمانده است.

• تاثیر-احساس-گناه-و-خجالت-بر-خرید-مشتریان جمعه 25 مهر 1393 - 03:12:18

تاثیر احساس گناه و خجالت بر خرید مشتریان

سینا‌پرس: مطالعه ای جدید نشان می دهد که احساس گناه و شرمساری موجب ایجاد تاثیرات متفاوتی بر تصمیم مشتری برای خرید می شود.

• تاثیر-باد-بر-زنجیره-غذایی یکشنبه 30 شهریور 1393 - 23:29:29

تاثیر باد بر زنجیره غذایی

سینا‌پرس: تردیدی نیست که تغییرات اقلیمی بر زیست بوم جهانی تاثیر می گذارد. در این میان، پژوهش جدیدی که در مورد تاثیر باد بر روی چرخه غذایی به انجام رسیده، جنبه های بیشتری از این قضیه پیچیده را روشن می سازد.

• تاثیر-بسیار-سریع-داروهای-ضدافسردگی-بر-مغز شنبه 29 شهریور 1393 - 23:08:49

تاثیر بسیار سریع داروهای ضدافسردگی بر مغز

سینا‌پرس: تا پیش از این گمان می رفت که داروهای ضدافسردگی نیاز به ۴ تا ۶ هفته زمان برای تاثیرگذاری بر فرد دارند، اما پژوهشی جدید نشان می دهد که این داروها طی تنها چند ساعت تغییراتی شگرف در مغز افراد پدید می آورد.

• ورزش-موجب-افزایش-تاثیر-شیمی-درمانی-می-شود شنبه 29 شهریور 1393 - 22:55:46

ورزش موجب افزایش تاثیر شیمی درمانی می شود

سینا‌پرس: شیمی درمانی برای از بین بردن تومور ایجاد شده ناشی از سرطان در بدن مورد استفاده قرار می گیرد. در این میان دانشمندان نشان دادند که تحرک بدنی و ورزش می تواند تاثیر شیمی درمانی در نابودسازی تومورها را افزایش دهد

• رنگ-پذیری-با-الهام-از-سرپایان پنج شنبه 27 شهریور 1393 - 20:52:25

رنگ پذیری با الهام از سرپایان

سینا‌پرس: سرپایان قادرند الگوهای شگفت انگیز رنگارنگی را با انقباض عضلات و فعال کردن کروماتوفورهای - سلول های رنگدانه - زیر پوست خود به نمایش بگذارند.