• برخی-از-نهنگ-ها-از-طریق-استخوان-می-شنوند یکشنبه 12 بهمن 1393 - 19:25:25

برخی از نهنگ ها از طریق استخوان می شنوند

سینا‌پرس: محققان دانشگاه های ایالتی سن دیگو و کالیفرنیا دریافتند که استخوان نهنگ های بی ‌دندان (baleen whales) فرکانس های پایین امواج صوتی را جذب کرده و آن را به طور مستقیم به سمت گوش ها هدایت می کند تا جانور از این طریق آنها را بشنود.

• بررسی-تاثیر-گرمایش-زمین-بر-زندگی-حلزون-های-دریایی یکشنبه 12 بهمن 1393 - 18:59:18

بررسی تاثیر گرمایش زمین بر زندگی حلزون های دریایی

سینا‌پرس: بر اساس تحقیقات جدید، تغییرات آب و هوایی که اسیدی شدن اقیانوس ها ، از بین رفتن مرجان ها و تغییر مسیر و تغییرمحدوده دادن دلفین ها به دنبال داشته است، سبب افزایش جمعیت حلزون های دریایی صورتی رنگ در امتداد خط ساحلی مرکزی و شمالی کالیفرنیا نیز شده است.

• گزارش-مطالعه-علمی-صدها-اسکلت-مربوط-به-قرون-وسطی یکشنبه 12 بهمن 1393 - 09:07:54

گزارش مطالعه علمی صدها اسکلت مربوط به قرون وسطی

سینا‌پرس: در پی کشف یک قبرستان قرون وسطی در دانمارک ، پژوهشگران در حال بررسی شرایط استخوانی مردم آن دوره جهت بررسی مقایسه ای و مشاهده تفاوت های آسیب شناسانه این اسکلت ها با مردم امروز هستند .

• استفاده-از-سلول-های-بنیادی-برای-درمان-ریزش-مو یکشنبه 12 بهمن 1393 - 07:52:13

استفاده از سلول های بنیادی برای درمان ریزش مو

سینا‌پرس: پژوهشگان امریکایی توانستند روش جدیدی برای رشد مو و درمان تاسی ابداع کنند. آنها با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان انسانی وسلول هایی که قادر هستند به انواع سلول های مختلف بدل شوند، موفق به درمان تاسی شدند .

• راه-حلی-جدید-برای-پیشگیری-از-بیماری-تب-مالت شنبه 11 بهمن 1393 - 20:20:49

دستاوردی دیگر به نام پژوهشگران کشور ثبت شد؛

راه حلی جدید برای پیشگیری از بیماری تب مالت

سینا‌پرس: محققان پژوهشگاه ابن سینا و دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق شدند با ساخت پروتینی نو ترکیب راه حلی جدید برای خاتمه دادن به عامل بیماری تب مالت پیدا کنند.

• هماهنگ-سازی-ساعت-بدن-با-زمان-ورزش-به-منظور-عملکرد-بهینه شنبه 11 بهمن 1393 - 11:47:16

هماهنگ سازی ساعت بدن با زمان ورزش به منظور عملکرد بهینه

سینا‌پرس: یک مطالعه جدید نشان می دهد که میزان عملکرد ورزشکاران به ساعت درونی بدن و زمان خواب و بیداری آنها بستگی دارد. این یافته می تواند کمک زیادی به بهینه سازی عملکرد ورزشکاران داشته باشد.

• به-کار-گیری-ژن-درمانی-در-درمان-بیماری-هموفیلی جمعه 10 بهمن 1393 - 20:34:16

به کار گیری ژن درمانی در درمان بیماری هموفیلی

سینا‌پرس: بر اساس گزارش های رسیده از ایتالیا، نخستین ژن درمانی برای انواع بیماری های هموفیلی A و B در این کشور با روش جایگزین کردن ژن معیوب که لخته نمی شود ، ارائه خواهد شد .

• ابداع-روش-جدید-احیای-قلبی-در-ژاپن جمعه 10 بهمن 1393 - 20:20:57

ابداع روش جدید احیای قلبی در ژاپن

سینا‌پرس: دانشمندان ژاپنی اعلام کردند ، عملیات احیای یک موش که به واسطه پیوند صفحه های سلولی مشتق شده از سلول های بنیادی پرتوان القایی iPSCs دچار حمله قلبی شده بود ، موفقیت آمیز بوده است.

• کشف-آرواره-باستانی-گونه-ای-ناشناخته-از-انسان-ها جمعه 10 بهمن 1393 - 16:30:00

کشف آرواره باستانی گونه ای ناشناخته از انسان ها

سینا‌پرس: بخشی از فک زیرین یک انسان باستانی به طور اتفاقی در کانال پنگهو در تایوان سبب شد تا پژوهشگران احتمال کشف گونه ای جدید از انسان ها را محتمل دانسته و پژوهش های خود را در این زمینه آغاز کنند .

• شناسائی-اجداد-اولیه-مارها- پنج شنبه 09 بهمن 1393 - 21:19:02

شناسائی اجداد اولیه مارها

سینا‌پرس: پژوهشگران کانادائی با کشف چهار نمونه از اجداد مارهای امروزی ، دریافتند که نخستین نمونه مارها 167 میلیون سال پیش در دنیا زندگی می کردند . این رقم 70 میلیون سال بیشتر از آن چیزی است که تا کنون تصور می شد .