• افراد-باهوش-کمتر-به-شیزوفرنی-مبتلا-می-شوند چهارشنبه 17 دی 1393 - 10:33:16

افراد باهوش کمتر به شیزوفرنی مبتلا می شوند

سینا‌پرس: مطالعه ای جدید نشان می دهد که افراد با هوش بالاتر نسبت به افراد کم هوش تر کمتر دچار شیزوفرنی می شوند.

• تاثیر-تصویرسازی-ذهنی-در-حفظ-قدرت-ماهیچه-ها سه شنبه 16 دی 1393 - 10:53:49

تاثیر تصویرسازی ذهنی در حفظ قدرت ماهیچه ها

سینا‌پرس: پژوهشی جدید نشان می دهد که فعالیت ذهنی می تواند به افرادی که برای مدتی نمی توانند از برخی عضلات خود استفاده کنند کمک کند تا هر چه بیشتر، قدرت حرکت این عضلات را حفظ کنند.

• نوشابه-بخورید-تا-زودتر-پیر-شوید یکشنبه 14 دی 1393 - 12:21:32

نوشابه بخورید تا زودتر پیر شوید

سینا‌پرس: نوشابه‌های مختلف با رنگ و طعم‌های متفاوت و جذاب می‌توانند تشنگی شمارا برطرف کنند و حتی انرژی شما را بالا ببرند. اما این نوشیدنی‌های خوشمزه می‌توانند آسیب‌های بسیار زیادی برای بدن شما داشته باشند.

• توانايي-تفکرمنطقي-در-کلاغ‌ها- شنبه 13 دی 1393 - 15:11:47

توانايي تفکرمنطقي در کلاغ‌ها

سینا‌پرس: کلاغ‌ها می‌توانند چهره را به خاطر بسپارند و از ابزار استفاده کنند. حالا اما يک تحقيق جديد نشان می‌دهد آن‌ها توانايي مغزي حل مسائل سخت‌تر نظير درک الگوهاي شباهت از طريق رابطه را دارند، بدون آنکه برايش آموزش ديده باشند.

• -پژوهش‌های-لرزه‌خیزی-کشور-با-ابعاد-و-گستردگی-مناطق-مستعد-زلزله-متناسب-نیست شنبه 13 دی 1393 - 18:57:13

دبیر انجمن ژئوفیزیک ایران:

پژوهش‌های لرزه‌خیزی کشور با ابعاد و گستردگی مناطق مستعد زلزله متناسب نیست

سینا‌پرس: دبیر انجمن ژئوفیزیک ایران گفت: چون دانش و فناوری لرزه‌شناختی و دسترسی به داده‌ها، روش‌های پردازش و دستگاه‌های انداز‌ه‌گیری، روزآمد هستند، بدیهی است که کار مطالعه و پژوهش نیز باید روزآمد و کارآمد باشد و البته از این نظر دارای تأخیر هستیم. ما در اجرای آنچه خود می‌نویسیم و مصوب می‌کنیم، کوتاهی می‌کنیم.

• نانوابزاری-برای-شناسایی-غلظت-داروی-شیمی‌درمانی-در-خون شنبه 13 دی 1393 - 18:22:28

نانوابزاری برای شناسایی غلظت داروی شیمی‌درمانی در خون

سینا‌پرس: محققان کانادایی با استفاده از نانوذرات طلا موفق به ساخت نانوابزاری برای شناسایی غلظت داروی شیمی‌درمانی در خون شدند.

• ابداع-شیوه-جدیدی-برای-تصفیه-آب چهارشنبه 10 دی 1393 - 17:23:23

ابداع شیوه جدیدی برای تصفیه آب

سینا‌پرس: یک شرکت ژاپنی موفق به طرای فناوری جدیدی به منظور تصفیه آب آلوده شده است. این شیوه می تواند در بسیاری از مناطق کمتر توسعه یافته دنیا به کار رود.

• کشف-تأثیر-مثبت-موسیقی-بر-بهبود-تمرکز-در-کودکان یکشنبه 07 دی 1393 - 10:36:44

کشف تأثیر مثبت موسیقی بر بهبود تمرکز در کودکان

سینا‌پرس: محققان از دستیابی به یافته هایی خبر می دهند که نشان می دهد موسیقی بر بهبود عملکرد مغز کودکان تأثیر چشمگیری دارد.

• شناسایی-زودهنگام-آلزایمر-با-ام.آر.آی سه شنبه 02 دی 1393 - 10:24:25

شناسایی زودهنگام آلزایمر با ام.آر.آی

سینا‌پرس: دانشمندان به شیوه جدیدی برای شناسایی زودهنگام نوعی ماده شیمیایی سمی که عامل ایجاد آلزایمر است دست یافتند. این شیوه جدید همچنین می تواند به تعیین دقیق تر میزان کارایی داروهای مورد استفاده برای درمان آلزایمر نیز کمک کند.

• تاثیر-در-آغوش-کشیدن-در-مقابله-با-عفونت سه شنبه 02 دی 1393 - 10:11:38

تاثیر در آغوش کشیدن در مقابله با عفونت

سینا‌پرس: مطالعه جدیدی نشان می دهد که بغل کردن می تواند به مقاومت در برابر برخی انواع ویروس نظیر ویروس سرماخوردگی بیانجامد.