• ساخت-سلولهای-خورشیدی-از-پوسته-میگو-برای-نخستین‌بار دوشنبه 04 اسفند 1393 - 09:09:23

ساخت سلولهای خورشیدی از پوسته میگو برای نخستین‌بار

محققان دانشگاه کوئین‌مری لندن برای نخستین‌بار توانسته‌اند سلولهای خورشیدی تولید‌کننده برق را با مواد شیمیایی موجود در پوسته میگو و سایر سخت‌پوستان تولید کنند.

• توقف-رشد-تومور-مغزی-با-مهندسی‌سازی-سلول‌های-ایمنی دوشنبه 04 اسفند 1393 - 08:52:21

دستاورد نویدبخش دانشمندان

توقف رشد تومور مغزی با مهندسی‌سازی سلول‌های ایمنی

محققان دانشگاه پنسیلوانیا با موفقیت توانسته‌اند سلول‌های ایمنی را برای پیگیری و حمله به سلول‌های سرطانی مهندسی کنند.

• شناسائی-تپه-های-یخی-در-مریخ دوشنبه 04 اسفند 1393 - 08:33:59

شناسائی تپه های یخی در مریخ

سینا‌پرس: مطالعات جدید تصاویر دریافت شده از پروژه اکتشاف مریخ توسط اتحادیه اروپا نشان دهنده ناهمواری ها و چین خوردگی هائی در زیر سطح مریخ است که احتمال وجود آب های منجمد در این مناطق را افزایش داده است .

• فناوری-نانو-در-ساخت-نوعی-عایق-الکتریکی دوشنبه 04 اسفند 1393 - 08:30:44

فناوری نانو در ساخت نوعی عایق الکتریکی

سینا‌پرس: محققان دانشگاه علوم پزشکی بابل در پی مطالعات خود، موفق به ساخت نوعی ماده‌ عایق الکتریکی با ثابت دی الکتریک بالا شدند که در صنایع الکترونیک، اپتوالکترونیک و الکتروشیمیایی کاربرد دارد.

• موفقیت-محققان-ایرانی-در-انتقال-پروتئین‌های-نوترکیب-دارویی-به-گیاهان- دوشنبه 04 اسفند 1393 - 02:01:20

با تولید 40 نوع ناقل ژن حاصل شد

موفقیت محققان ایرانی در انتقال پروتئین‌های نوترکیب دارویی به گیاهان

محققان پژوهشگاه مهندسی ژنتیک و زیست فناوری موفق به تولید 40 نوع ناقل ژنی با ویژگی‌های مختلف برای انتقال ژن‌های مورد نظر به گیاهان شدند و امیدوارند بتوانند از این طریق پروتئین‌های نوترکیب دارویی را در گیاهان تولید کنند.

• یک-رمزگشایی-جدید-از-هوش-انسان دوشنبه 04 اسفند 1393 - 01:56:45

یک رمزگشایی جدید از هوش انسان

مطالعات محققان امریکایی نشان می دهد، DNA انسان قادر به تولید نورون های بیشتری نسبت به سایر موجودات بوده و چرایی باهوش بودن انسان را می توان در این موضوع توجیه کرد.

• جاسوسی-از-کاربران-با-باتری-تلفن-همراه- دوشنبه 04 اسفند 1393 - 01:43:22

جاسوسی از کاربران با باتری تلفن همراه

تیمی از دانشمندان با همکاری محققان دانشگاه استنفورد، شیوه‌ای را برای جاسوسی‌کردن از کاربران تلفن همراه با استفاده از باتری گوشی ارائه داده‌اند.

• کمک-از-محققان-ایرانی-برای-شیرین-کردن-آب-دریا- دوشنبه 04 اسفند 1393 - 01:34:02

کمک از محققان ایرانی برای شیرین کردن آب دریا

وزیر علوم فیلیپین گفت: با توجه به رشد علمی ایران در زمینه‌های مختلف علم و فناوری و بدست آوردن دستاوردهای مختلف علمی خواستار کمک از محققان ایرانی برای شیرین کردن آب دریا هستیم.

• طراحی-نوعی-ژل-جدید-برای-انتقال-دارو یکشنبه 03 اسفند 1393 - 21:57:57

طراحی نوعی ژل جدید برای انتقال دارو

سینا‌پرس: یکی از دلایل علاقه دانشمندان به استفاده از ژل ها، این است که می توان آنها را در اشکال خاص طراحی و تولید کرد. ژل هایی که در حال حاضر جهت ارائه دارو به بیماران استفاده می شود، باید از طریق جراحی در بدن قرار گیرد.

• نقش-پژوهش-در-کاهش-و-پیشگیری-از-آسیب-های-اجتماعی یکشنبه 03 اسفند 1393 - 20:51:17

نقش پژوهش در کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی

سینا‌پرس: مدیر دفتر مطالعات منطقه پنج شهرداری گفت: پژوهش نقش مهمی در کاهش و پیشگیری معضلات شهری بویژه آسیبهای اجتماعی داشته و از چند سال گذشته تا کنون به کاهش این معضلات در سطح محله ای کمک شایانی کرده است.