• بررسی-تاریخ-آسمان-پیش-از-تولد-منظومه-شمسی یکشنبه 26 مرداد 1393 - 02:33:16

بررسی تاریخ آسمان پیش از تولد منظومه شمسی

سینا‌پرس: ستارگان مانند خورشید با متراکم شدن ابرهای مولکولی متشکل از غبار و گاز تشکیل می شوند. این ابرها به تدریج تبدیل به ستارگان جوان می شوند که با دیسک هایی احاطه شده اند. این دیسک ها معمولا از سیاراتی منشا گرفته اند که ستاره ها از آن پدید آمده اند.

• تشخیص-مقاومت-در-برابر-داروی-مالاریا-با-آزمایش-خون شنبه 25 مرداد 1393 - 01:58:52

تشخیص مقاومت در برابر داروی مالاریا با آزمایش خون

سینا‌پرس: انگل عامل مالاریا در برابر اصلی ترین داروی ضدمالاریا یعنی «آرتیمیسین» تا حدی مقاوم شده است. با این حال یک مطالعه جدید، به شیوه ای موثر برای شناسایی سریع این مقاومت در افراد مبتلا به این بیماری دست یافته است.

• نودل-فوری-به-قلب-آسیب-می-رساند شنبه 25 مرداد 1393 - 00:58:02

نودل فوری به قلب آسیب می رساند

سینا‌پرس: نودل فوری (instant noodle) یکی از محبوب ترین غذاها برای کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان محسوب می شود. با این حال پژوهش جدیدی نشان می دهد این خوراکی ممکن است موجب افزایش احتمال بروز تغییرات متابولیک و حتی بیماری های قلبی و سکته شود.

• چرا-بعضی-حیوانات-به-اندازه-هم-نوعانشان-باهوش-نیستند؟ جمعه 24 مرداد 1393 - 00:35:42

چرا بعضی حیوانات به اندازه هم نوعانشان باهوش نیستند؟

سینا‌پرس: به نظر می رسد داشتن حافظه خوب و توانایی حل مشکلات به حیوانات نیز مانند انسان ها قدرت تطبیق خوبی می دهد.

• اینترلوکین-۲۲-کلید-درمان-اختلالات-متابولیک جمعه 24 مرداد 1393 - 00:19:27

اینترلوکین ۲۲ کلید درمان اختلالات متابولیک

سینا‌پرس: در گزارشی که در مجله Nature چاپ شده است، ارتباط بین اینترلوکین ۲۲ و اختلالات متابولیک مورد بررسی قرار گرفته است.

• آلزایمر-در-موش-درمان-شد جمعه 24 مرداد 1393 - 00:12:24

آلزایمر در موش درمان شد

سینا‌پرس: با وجود اینکه تمام مطالعات آزمایشگاهی بر روی حیوانات با هیجان سرکوب شده خوانده می شود و در برخی از موارد تا فاز انسانی آزمایش فاصله زیادی دارند مطالعه جدیدی که در دانشگاه پزشکی ییل(Yale) انجام شد نشان می دهد که با یک دوز از یک ترکیب دارویی، بیماری آلزایمر یک موش کاملا خوب شده است.

• دستور-پخت-جدید-آمونیاک-از-هوا،-آب-و-نور-خورشید جمعه 24 مرداد 1393 - 00:06:46

دستور پخت جدید آمونیاک از هوا، آب و نور خورشید

سینا‌پرس: نیتروژن از جمله عناصری است که برای تمامی انواع حیات ضروری است. هرچند نیتروژن بیش از ۷۸% اتمسفر را تشکیل می دهد اما این نوع از نیتروژن توسط موجودات زنده مورد استفاده قرار نمی گیرد چراکه در آن دو اتم نیتروژن با یک باند سه گانه بسیار قوی به هم متصلند و به راحتی از هم جدا نمی شوند.

• نسل-جدید-داروی-ضد-شیزوفرنی-با-عوارض-جانبی-کمتر-در-راه-است چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 02:33:08

نسل جدید داروی ضد شیزوفرنی با عوارض جانبی کمتر در راه است

سینا‌پرس: پژوهش جدید منتشر شده ای نشان می دهد دسته جدیدی از داروها می توانند ضمن کاهش مشکلات ناشی از شیزوفرنی، عوارض به مراتب کمتری به همراه داشته باشند.

• نابودی-منطقه-مرده-اقیانوس-منجمد-شمالی-با-گرمایش-زمین چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 02:25:37

نابودی منطقه مرده اقیانوس منجمد شمالی با گرمایش زمین

سینا‌پرس: دانشمندان اعلام کرده اند، وزش بادهای فصلی که همزمان با گرمایش زمین در منطقه اقیانوس منجمد شمالی آغاز شده است می تواند باعث خرد شدن و نابودی این منطقه شود.

• عادات-چگونه-شکل-می‌گیرند سه شنبه 21 مرداد 1393 - 01:40:06

عادات چگونه شکل می‌گیرند

سینا‌پرس: تحقیقات ثبت شده در انجمن جامعه شناسی و روانشناسی اجتماعی آمریکا نشان داده اند که حدود ۴۰٪ از فعالیت های روزانه افراد به صورت عادت، در شرایط و زمان تقریبا یکسان انجام می‌شود. عاداتی که ما در طول زندگی پیدا می‌کنیم.