• امکانات-سازمان-های-دولتی-در-اختیار-پژوهشگران-قرار-نمی-گیرد سه شنبه 28 مرداد 1393 - 11:49:57

استاد گروه مکانیک دانشگاه علوم و تحقیقات در گفت و گو با سیناپرس:

امکانات سازمان های دولتی در اختیار پژوهشگران قرار نمی گیرد

سینا‌پرس: عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه علوم و تحقیقات، نیازهای پژوهشی کشور در زمینه مهندسی مکانیک را در سه محور کلی دستیابی به فناوری های نوین، بومی کردن فناوری های موجود و تکان دادن مرزهای علم دانست.

• تولید-اولین-تراشه-های-مغزی-شبه-نورونی یکشنبه 26 مرداد 1393 - 02:37:10

تولید اولین تراشه های مغزی شبه نورونی

سینا‌پرس: امروزه، تمامی تراشه های کامپیوتری با همان سیستمی ساخته می شوند که حدود ۷۰ سال پیش ساخته می شدند.

• ساخت-ربات-های-ریز-عنکبوتی شنبه 25 مرداد 1393 - 07:51:25

ساخت ربات های ریز عنکبوتی

سینا‌پرس: پژوهشگران آمریکایی موفق به ساخت ربات های ریز عنکبوتی شده اند که می توان از آنها برای پاکسازی مناطق آلوده استفاده کرد.

• ایران-صاحب-فناوری-نانو-پلیمر-زیستی-شد شنبه 25 مرداد 1393 - 00:47:49

ایران صاحب فناوری نانو پلیمر زیستی شد

سینا‌پرس: نانوسلولز، فراوان‌ترین نانوپلیمر زیستی موجود در طبیعت هستند. این مواد از جمله محصولاتی هستند که می توانند در صنایع مختلفی مانند داروسازی، غذایی، نساجی، خودروسازی و هوا و فضا کاربرد داشته باشند از اینرو محققان کشورهای مختلف در تلاشند با دستیابی به دانش این علم، این مواد را وارد چرخه زندگی شان کنند.

• مهم-ترین-اولویت-های-پژوهشی-کشور-در-زمینه-هوافضا شنبه 25 مرداد 1393 - 00:42:43

رییس پژوهشکده سامانه های فضانوردی پاسخ می دهد:

مهم ترین اولویت های پژوهشی کشور در زمینه هوافضا

سینا‌پرس: رییس پژوهشکده سامانه های فضانوردی با بیان اینکه رشته تحصیلی مهندسی هوافضا دارای چند شاخه اصلی است، شاخه هوایی و هوانوردی، علوم نوین هوایی و هوانوردی، استفاده از مواد نانوساختار در پرنده ها، حوزه فضایی و نیز کاربرد دیگر رشته های مهندسی در طراحی و ساخت هواپیما و فضاپیما را از جمله این شاخه ها دانست.

• فعالیت-های-عصب-همیشه-بر-اساس-جریان-خون-مشخص-نمی-شود چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 02:21:05

فعالیت های عصب همیشه بر اساس جریان خون مشخص نمی شود

سینا‌پرس: ام آر آی یکی از آزمایشاتی است که بر اساس جریان خون نتایج را مشخص می کند. به عبارت دیگر نتیجه صحیح ام آر آی با تغییرات جریان خون در سلولهای مغزی به دست می آید. اما آزمایشی جدید نشان می دهد گاهی اعصاب مغز بدون هیچ نشانه ای از تغییرات جریان خون به فعالیت مشغول می شوند.

• ایران-همگام-با-۱۰-کشور-پیشرو-در-ساخت-توربین-های-گازی چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 01:50:27

همه چیز درباره فناوری توربين ملی گازی ایران

ایران همگام با ۱۰ کشور پیشرو در ساخت توربین های گازی

سینا‌پرس: دولت قبل حدود ۴۰ طرح کلان را به تصویب رسانده و بودجه اولیه ای هم برای راه اندازی اولیه هر کدام از این طرح ها به متولیان این امر تزریق کرده بود اما اخیرا مطلع شده ایم که تنها ۱۵ طرح کلان در دولت جدید از سوی شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری (عتف) مهر تایید گرفته اند و دولت جدید تصمیم گرفته است بنا بر ضرورت و اهمیت و اولویت بندی این طرح ها را با مدیریت درست و راهبرد اصولی به جلو پیش ببرد و طرح های غیر ضروری را از ادامه این راه بازدارد.