• ابداع-عینکی-جدید-برای-توسعه-نوردرمانی دوشنبه 29 دی 1393 - 13:36:10

ابداع عینکی جدید برای توسعه نوردرمانی

سینا‌پرس: توسعه زندگی مدرن امروزی به معنای آن است که مشکلاتی همچون اختلالات خواب بیش از گذشته به شکل گیری مخاطراتی برای سلامتی افراد منجر می شود. اکنون فناوری به نبرد با این چالش برخاسته است.

• ساخت-نخستین-ماهواره-با-پیشرانش-تمام-الکتریک یکشنبه 28 دی 1393 - 14:59:45

ساخت نخستین ماهواره با پیشرانش تمام الکتریک

سینا‌پرس: شرکت بویینگ به تازگی کار ساخت اولین پلتفرم ماهواره‌ای با پیشرانش کاملا الکتریکی را به اتمام رسانده است.

• روبات-های-شخصی-عضو-جدید-خانواده-ها یکشنبه 28 دی 1393 - 14:42:45

روبات های شخصی عضو جدید خانواده ها

سینا‌پرس: عقیده بر این است که پس از راهیابی موفقیت آمیز و تأثیرگذار رایانه های شخصی (PC) به منازل حالا نوبت به روبات های شخصی (PR) فرا رسیده است.

• تراشه-ای-برای-شناسایی-باز-بودن-پنجره شنبه 27 دی 1393 - 10:04:09

تراشه ای برای شناسایی باز بودن پنجره

سینا‌پرس: پژوهشگران آلمانی به تازگی نوعی تراشه طراحی کرده اند که پس از نصب شدن بر روی پنجره، می تواند باز بودن آن را شناسایی کرده و به کاربر هشدار دهد.

• 5فناوری-ایرانی-برای-تحول-بازار-داخلی- شنبه 27 دی 1393 - 15:10:51

5فناوری ایرانی برای تحول بازار داخلی

سینا‌پرس: محققان دانشگاه شاهد اخیرا دستاوردهای خوبی در زمینه‌های مختلف علوم کشاورزی، پزشکی، مخابراتی و.... کسب کرده اند.ساخت دستگاهی برای تولید ریز جلبک‌ها، راه‌اندازی آزمایشگاه تایید نمونه مخابراتی باند وسیع، تولید رادیو نرم افزار، دستگاه شیکر تر و خرمن‌کوب آزمایشگاهی از جمله این دستاوردهاست.

• نیما،-رباتی-که-مظلوم-واقع-شده-است پنج شنبه 25 دی 1393 - 11:48:52

نیما، رباتی که مظلوم واقع شده است

سینا‌پرس: نیما، ربات انسان نمایی است که می‌تواند در نقش یک آموزگار حرفه‌ای به دانش آموزان، زبان انگلیسی یاد داده و آن‌ها را با حرکات جذاب خود مجذوب و علاقمند به فراگیری کند. این ربات انسان نما، سال گذشته توسط محققان دانشگاه صنعتی شریف برنامه‌نویسی و عملکرد آن در یک مجتمع آموزشی ارزیابی شد.

• پژوهشگران-ایرانی-همگام-با-محققان-جهان-در-تحقق-رویای-اتصال-مغز-به-رایانه پنج شنبه 25 دی 1393 - 11:18:45

به بهانه دستیابی به فناوری ارتباط ماشین با مغز انسان در یک دانشگاه ایرانی

پژوهشگران ایرانی همگام با محققان جهان در تحقق رویای اتصال مغز به رایانه

سینا‌پرس: سال‌هاست كه محققان در مورد شاخه‌ای از پیوند انسان و ماشین مطالعه می‌کنند كه هیچ ارتباطی با داستان‌های علمی-‌تخیلی ندارد؛ موضوعی با نام رابط مغز - كامپیوتری (Brain-Computer interface). این فناوری که از پیشرفته‌ترین حوزه‌های علمی در جهان است در کشور ما نیز توسط گروه‌های تحقیقاتی مختلف پیگیری می‌شود.

• شرایط-مناسب-ایران-برای-استفاده-از-انرژی-خورشیدی چهارشنبه 24 دی 1393 - 14:11:54

شرایط مناسب ایران برای استفاده از انرژی خورشیدی

سینا‌پرس: ایران از جمله کشورهایی است که در ناحیه پرتابش نور خورشید قرار گرفته است و بر اساس پژوهش‌های انجام شده استفاده از انرژی خورشیدی در کشور می‌تواند بسیار مفید باشد.

• نمونه-اولیه-هارد-کوانتومی-ساخته-شد چهارشنبه 24 دی 1393 - 12:10:10

تحولی در رمزگذاری داده‌های کوانتومی

نمونه اولیه هارد کوانتومی ساخته شد

سینا‌پرس: پژوهشگران دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه اُتاگو در نیوزیلند موفق شدند نمونه اولیه از یک درایو سخت کوانتومی بسازند که ممکن است حوزه رمزگذاری داده‌ها به صورت ایمن و در مسافت‌های طولانی را کاملا دگرگون کند.

• بهبود-احتراق-گاز-و-محافظت-از-موتور-با-نصب-سیستم-«بهسوز-گاز» سه شنبه 23 دی 1393 - 14:09:39

مشاور طرح ﺳﻴﺴﺘﻢ محافظ موتور ﺑﻬﺒﻮد دهنده احتراق گاز تاکید کرد:

بهبود احتراق گاز و محافظت از موتور با نصب سیستم «بهسوز گاز»

سینا‌پرس: مشاور طرح ﺳﻴﺴﺘﻢ محافظ موتور ﺑﻬﺒﻮد دهنده احتراق گاز (بهسوزگاز) گفت: این سیستم، علاوه بر کمک به بهبود فرآیند احتراق گاز در داخل موتور خودرو و افزایش قدرت و شتاب خودرو، اثر خورندگی و خشک بودن گاز را از بین می برد و مانع استهلاک اجزای داخلی موتور و درنتیجه مانع هدررفت یا اتلاف سوخت ناشی از استهلاک موتور می شود.