• درختان-هم-شب‌ها-می‌خوابند؟ جمعه 30 تیر 1396 - 20:00:49

    به من بگو چرا؟

    درختان هم شب‌ها می‌خوابند؟

    سینا‌پرس: آیا درختان پس از یک روز پرکار و ساعت‌ها فتوسنتز، شب‌ها خسته شده و به خواب می روند؟

  • زمستان-های-سردتر-به-معنای-عدم-گرمایش-جهانی-نیست یکشنبه 25 تیر 1396 - 12:00:41

    نتایج مطالعه محققان آمریکایی:

    زمستان های سردتر به معنای عدم گرمایش جهانی نیست

    سینا‌پرس: مطالعه صورت گرفته توسط یک تیم بین المللی نشان می دهد، عواقب ناشی از زمستان های سردتر و خشک تر، فراتر از تصور بوده و منجر به کاهش بهره وری محصولات کشاورزی در عرض های پایین تر می شود.

  • چه-خبر-از-بازار-آب؟ یکشنبه 25 تیر 1396 - 10:34:23

    پیش زمینه‌های لازم برای راه‌اندازی بازارهای محلی آب در کشور

    چه خبر از بازار آب؟

    سینا‌پرس: صحبت‌های امروز وزیر نیرو درباره ارزان فروشی آب در سالگرد سخنان وزیر درباره بازار آب باعث شد تا بپرسیم راستی، چه خبر از بازار آب؟

  • بحران-آب-از-آنچه-فکر-می-کنیم-نزدیکتر-است شنبه 24 تیر 1396 - 10:07:22

    ایران با تنگنای جدی آب رو به رو میشود

    بحران آب از آنچه فکر می کنیم نزدیکتر است

    سینا‌پرس: هرچند منابع آب کشور در وضعیت بحرانی قرار ندارد اما از شرایط مطلوبی هم برخوردار نیست. تا آنجاکه طی سالیان اخیر، حجم بارش‌ ها حدود 10 درصد و آورد رودخانه ها 20 تا 25 درصد کم شده و دمای هوا نیز در 15 سال گذشته 1.1 درجه سانتی گراد افزایش یافته است.

  • پیش-بینی-بهترین-روش-های-کاشت-با-مدل-سه-بعدی-جدید جمعه 23 تیر 1396 - 10:00:00

    علم به کمک کشاورزان می آید؛

    پیش بینی بهترین روش های کاشت با مدل سه بعدی جدید

    سینا‌پرس: یک تیم بین المللی از محققان، مدل رایانه ای جدیدی توسعه داده اند که از طریق مقایسه میلیون ها مزرعه مجازی، می تواند به سوالات مختلف کشاورزان در زمینه تراکم کاشت، فواصل میان ردیف ها و جهت های مناسب کشت پاسخ دهد

  • خشکسالی-درخاورمیانه-تا-10-هزار-سال-دیگر-باقی-است چهارشنبه 21 تیر 1396 - 16:33:04

    مطالعات جدید نشان می‌دهند؛

    خشکسالی درخاورمیانه تا 10 هزار سال دیگر باقی است

    سینا‌پرس: به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، مطالعات اخیر آمریکایی‌ها روی استالاگمیت‌های ایران نشان می‌دهد که منطقۀ خاورمیانه حداقل تا 10هزار سال دیگر از خشکسالی رهایی ندارد.

  • ممنون،کیسه-پلاستیکی-نمی-خواهم! چهارشنبه 21 تیر 1396 - 09:05:02

    روز بدون نایلکس:

    ممنون،کیسه پلاستیکی نمی خواهم!

    سینا‌پرس: روز 21 تیر با شعار: هر روز یک کیسه پلاستیکی کمتر، به نام "روز ملی بدون نایلکس" نامگذاری شده است. این نامگذاری می تواند تلنگری به مردم باشد تا بیش از پیش، به استفاده کمتر از کیسه های پلاستیکی و کمک به حفاظت از محیط زیست فکر کنند.

  • اقامت-در-شبیه-ساز-زندگی-فضائی دوشنبه 19 تیر 1396 - 12:00:46

    گزارش تصویری از پروژه اقامت در ماه

    اقامت در شبیه ساز زندگی فضائی

    سینا‌پرس: تیمی جدید از داوطلبان به منظور بررسی شرایط سفر به فضا و اقامت در سایر سیارات وارد کابین فضائی ویژه Yuegong-1 شدند. این عملیات روز گذشته 9 جولای برابر با 18 تیر ماه طی مراسمی ویژه در دانشگاه پایگاه هوانوردی و فضانوردی دانشگاه بی هنگ پکن انجام شد.

  • تالاب‌خواری-در-آستارا دوشنبه 19 تیر 1396 - 11:05:44

    نگاهی به ذبح شدن اصول بوم گردی در ایران به این بهانه

    تالاب‌خواری در آستارا

    سینا‌پرس: در چند روز گذشته فعالان محیط‌زیست و سپس خبرگزاری‌ها از تخریب تالاب مهم استیل در آستارا به بهانه ساخت پیست دوچرخه سواری خبر داده‌اند. کاربری‌ای که بیشتر بهانه‌ای برای جدا کردن بخشی از تلاب به نظر می‌رسد.

  • بلایی-که-لباسها-بر-سر-اقیانوسها-می-آورند شنبه 17 تیر 1396 - 18:35:06

    آمارهایی عجیب از علم شستشو

    بلایی که لباسها بر سر اقیانوسها می آورند

    سینا‌پرس: یک پرسش به ظاهر ساده اما جالب که با زندگی مردم در سراسر جهان گره خورده: آیا لباسها اقیانوسها را آلوده می کنند؟ محققان به این پرسش پاسخ می دهند.