• ستارگان،-منشاء-فلورین-خمیردندان-هستند جمعه 31 مرداد 1393 - 11:45:42

ستارگان، منشاء فلورین خمیردندان هستند

سینا‌پرس: مطالعه ای جدید نشان می دهد ماده «فلورین» که در خمیردندان ها و برخی محصولات دیگر یافت می شود، میلیاردها سال پیش از ستارگانی که اکنون دیگر از میان رفته اند حاصل شده است.

• گرد-و-غبار-حلقه-زحل،-۴.۴-میلیارد-سال-عمر-دارد پنج شنبه 30 مرداد 1393 - 13:54:24

گرد و غبار حلقه زحل، ۴.۴ میلیارد سال عمر دارد

سینا‌پرس: یافته های اخیر نشان می دهد حلقه شگفت انگیز سیاره زحل احتمالا ۴.۴میلیارد سال قبل، زمانی که خود این سیاره شکل گرفته ، بوجود آمده است. این یافته ها می تواند بحث طولانی در مورد اینکه حلقه های سیارات قدیمی هستند یا بعدها تشکیل شده اند، را خاتمه دهد.

• بررسی-تاریخ-آسمان-پیش-از-تولد-منظومه-شمسی یکشنبه 26 مرداد 1393 - 02:33:16

بررسی تاریخ آسمان پیش از تولد منظومه شمسی

سینا‌پرس: ستارگان مانند خورشید با متراکم شدن ابرهای مولکولی متشکل از غبار و گاز تشکیل می شوند. این ابرها به تدریج تبدیل به ستارگان جوان می شوند که با دیسک هایی احاطه شده اند. این دیسک ها معمولا از سیاراتی منشا گرفته اند که ستاره ها از آن پدید آمده اند.

• مهم-ترین-اولویت-های-پژوهشی-کشور-در-زمینه-هوافضا شنبه 25 مرداد 1393 - 00:42:43

رییس پژوهشکده سامانه های فضانوردی پاسخ می دهد:

مهم ترین اولویت های پژوهشی کشور در زمینه هوافضا

سینا‌پرس: رییس پژوهشکده سامانه های فضانوردی با بیان اینکه رشته تحصیلی مهندسی هوافضا دارای چند شاخه اصلی است، شاخه هوایی و هوانوردی، علوم نوین هوایی و هوانوردی، استفاده از مواد نانوساختار در پرنده ها، حوزه فضایی و نیز کاربرد دیگر رشته های مهندسی در طراحی و ساخت هواپیما و فضاپیما را از جمله این شاخه ها دانست.

• ثبت-توده-عظیم-ابر-در-حال-گسترش-بر-روی-دریای-هیدروکربن-تایتان-توسط-کاسینی چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 02:40:46

ثبت توده عظیم ابر در حال گسترش بر روی دریای هیدروکربن تایتان توسط کاسینی

سینا‌پرس: کاوشگر فضایی کاسینی به تازگی تصاویری از گسترش چند توده ابر بر فراز قسمت شمالی دریای هیدروکربن قمر زحل( تایتان) را ثبت کرده است.

• آزمایش-موفقیت-آمیز-سفر-به-مریخ یکشنبه 19 مرداد 1393 - 00:13:00

آزمایش موفقیت آمیز سفر به مریخ

سینا‌پرس: فرستادن سفینه های گران قیمت و انسان به مریخ نیازمند انجام آزمایشات مختلفی است تا در نهایت مشخص شود که آیا سفر به مریخ امکان پذیر است یا نه.اما انجام این آزمایشات بر سطح مریخ غیر قابل انجام است. به همین منظور ناسا آزمایشات خود را با استفاده از یک سفینه ی کوچک دایره شکل و در بالای جو زمین انجام داده است

• انتشار-تصویر-زمین-توسط-ناسا-تهیه-شده-از-ده-ها-هزار-عکس-سلفی یکشنبه 19 مرداد 1393 - 23:59:15

انتشار تصویر زمین توسط ناسا تهیه شده از ده ها هزار عکس سلفی

سینا‌پرس: بنا به اعلام جی پی ال در سایت رسمی خود، ناسا عکس زمین را با استفاده از ده ها هزار تصویر سلفی منتشر کرده است.

• شش-اولویت-اول-تحقیقات-در-قطب-شمال جمعه 17 مرداد 1393 - 18:08:34

شش اولویت اول تحقیقات در قطب شمال

سینا‌پرس: قطب شمال. این کلمه یادآور تصاویری است از کوه های پوشیده شده از برف و یخچال های طبیعی، دریای وسیع پر از کوه های یخی و گونه های زیستی که هیچ جای دیگری یافت نمی شوند.این قاره شامل یک دهم خشکی کل زمین، نزدیک به ۹۰% یخ و تقریبا نزدیک به ۷۰% آب تازه زمین است. اقیانوس های آن تامین کننده شیلات است و برای تنظیم آب و هوا و جذب دی اکسید کربن توسط آب دریا ضروری است.