• هورمون-رشد-موجب-افزایش-احتمال-سکته-در-بزرگسالی-می-شود پنج شنبه 09 بهمن 1393 - 02:35:06

هورمون رشد موجب افزایش احتمال سکته در بزرگسالی می شود

سینا‌پرس: یک مطالعه جدید نشان می دهد کودکانی که هورمون رشد دریافت کرده بودند، در بزرگسالی بیشتر در معرض سکته مغزی قرار می گرفتند.

• ابداع-روش-جدید-درمان-افسردگی-در-سوئد چهارشنبه 08 بهمن 1393 - 19:33:06

ابداع روش جدید درمان افسردگی در سوئد

سینا‌پرس: پژوهشگران سوئدی دریافتند که داروهای ضد افسردگی برای درمان افسردگی سالمندان 65 ساله و بالاتر موثر نخواهند بود.این محققان در آزمایش های خود به این نتیجه رسیدند که بدن این افراد هیچ واکنشی نسبت به این داروها نشان نمی دهند.

• ربات-توانبخشی-ایرانی-تعادل-را-به-بیماران-باز-می‌گرداند چهارشنبه 08 بهمن 1393 - 13:21:32

ربات توانبخشی ایرانی تعادل را به بیماران باز می‌گرداند

سینا‌پرس: ربات توانبخشی تعادل، طی یک پروژه مشترک ۲ ساله میان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه علوم پزشکی ایران ساخته شد.

• درمان-ویدویی-کودکان-اوتیسمی چهارشنبه 08 بهمن 1393 - 09:09:29

درمان ویدویی کودکان اوتیسمی

سینا‌پرس: مطالعه ای جدید نشان می دهد که درمان توسط فیلم های ویدیویی می تواند به بالا بردن توجه و رفتارهای اجتماعی کودکان اوتیسمی کمک کند.

• نتایج-مطالعات-ژنتیکی-اقوام-بومی-آسیا چهارشنبه 08 بهمن 1393 - 08:00:50

نتایج مطالعات ژنتیکی اقوام بومی آسیا

سینا‌پرس: مطالعات ژنتیکی دانشمندان به منظور شناسائی اجداد اقوام آسیائی ، منجر به کشف یازده کروموزوم Yشد که از طریق فرزندان پسر به نسل های بعدی منتقل شده و بر این اساس بخش بزرگی از مردان امروزی قاره آسیا حامل این کروموزوم ها هستند.

• شناسائی-750-ژن-مرتبط-با-حافظه-بلند-مدت سه شنبه 07 بهمن 1393 - 19:33:25

شناسائی 750 ژن مرتبط با حافظه بلند مدت

سینا‌پرس: محققان امریکایی 757 ژن جدید کشف کردند و دریافتند که این ژن ها توسط مولکول CREB فعال شده و در حفظ حافظه بلند مدت موثر هستند . در حقیقت یک رابطه مستقیم بین مولکول CREB و حافظه بلند مدت و فرایند از بین رفتن این مولکول ها در اثر کهولت سن وجود دارد . پژوهشگران در نظر دارند تا قابلیت ها و عملکرد این ژن های تازه شناسایی شده در حافظه بلند مدت را به دست آوردند .

• تاثیر-نمک-بر-ساختار-مغز-و-فشار-خون سه شنبه 07 بهمن 1393 - 19:18:26

تاثیر نمک بر ساختار مغز و فشار خون

سینا‌پرس: یک تیم تحقیقاتی بین المللی در کانادا دریافتند که مصرف بالای نمک از طریق تغییر برنامه های مغز و اختلال در مکانیسم ایمنی طبیعی که به طور معمول از افزایش فشار خون بدن جلوگیری می کند ، باعث بالا رفتن فشار خون می شود . این پژوهشگران به شدت نسبت به مصرف کم نمک تاکید می کنند چرا مطالعات آن ها نشان می دهد که با مصرف زیاد نمک ، سلامتی بدن به خطر می افتد .

• تاثیر-خواب-نیمروزی-بر-بهبود-حافظه سه شنبه 07 بهمن 1393 - 19:06:24

تاثیر خواب نیمروزی بر بهبود حافظه

سینا‌پرس: محققات در پژوهش های جدید خود به رابطه بین خواب نیمروزی و عملکرد مغز و حافظه دست یافتند . آنها دریافتند که خواب نیمروزی ، خواب عمیق و رویا دیدن در خواب برای عملکرد بهتر مغز و وجود حافظه ای قوی تر و بهتر مهم است .

• شناسائی-عوامل-موثر-بر-اندازه-مغز- سه شنبه 07 بهمن 1393 - 17:05:02

شناسائی عوامل موثر بر اندازه مغز

سینا‌پرس: پژوهشگران در قالب یک پروژه تیمی در گستره بین المللی و با مشارکت دانشمندانی از سراسر جهان نسبت به ارائه اطلاعات و اشتراک گذاری نتایج آنالیزهای ژنتیکی و تصاویر ام . آر . آی مغزی از بیش از سی هزار بیمار مختلف در سراسر جهان ، اقدام کرده و موفق به کشف و شناسائی ژن های عامل در شکل گیری هفت بخش مختلف از مغز انسان شدند که هر گونه اختلال در ان ها موجب بروز بیماری های عصبی و روانی خواهد شد . این ژن ها نقش مستقیمی در ابعاد و اندازه مغز دارند .

• ساخت-ایمپلنت-کوچک-جهت-کنترل-فشار-خون سه شنبه 07 بهمن 1393 - 16:57:48

ساخت ایمپلنت کوچک جهت کنترل فشار خون

سینا‌پرس: پژوهشگران و پزشکان انگلیسی با ابداع دستگاه کوچکی که در ران بیماران نصب می شود ، روشی جدید برای کنترل فشار خون ابداع کرده اند . در این روش ، دستگاه ایمپلنت موسوم به Coupler که به اندازه یک سنجاق کوچک است در یک جراحی سرپائی در داخل ران بیمار کشاته شده و از طریق ایجاد اتصال کنترل شده و هوشمند بین یک سرخرگ و سیاهرگ در داخل بدن ، فشار خون بالا را کنترل می کند . نتایج این روش درمانی در آزمایش های انجام شده بسیار امیدوار کننده بوده و بر خلاف داروهای مرسوم برای کنترل فشار خون ، فاقد هر گونه عارضه و تاثیرات جانبی است .