• فراخوان-ارسال-مقاله-به-کنفرانس-جهانی-جراحی-عروق- سه شنبه 21 بهمن 1393 - 16:17:09

فراخوان ارسال مقاله به کنفرانس جهانی جراحی عروق

سینا‌پرس: کنفرانس بین المللی جراحی عروق در روزهای 10 تا 12 سپتامبر سال 2015 برابر با 19 تا 21 شهریور سال 1394 به مدت سه روز در شهر آتن، یونان برگزار خواهد شد. علاقمندان به شرکت در این کنفرانس می توانند مقالات خود را در زمان مقرر به دبیرخانه کنفرانس ارائه دهند .

• ترکیب-بهبود-دهنده-سلول-های-آسیب-دیده-در-سکته-مغزی-و-قلبی- سه شنبه 21 بهمن 1393 - 16:04:56

ترکیب بهبود دهنده سلول های آسیب دیده در سکته مغزی و قلبی

سینا‌پرس: برخی از محققان در پژوهش های جدید خود ترکیبی را کشف کردند که با استفاده از آن می توان از مرگ سلول ها جلوگیری کرده و به درمان عوارض سکته مغزی ، حمله قلبی و صدمات ناشی از ضربه های مغزی پرداخت .

• تاثیر-نوشیدنی-های-حاوی-پروبایوتیک-بر-درمان-دیابت سه شنبه 21 بهمن 1393 - 16:02:36

تاثیر نوشیدنی های حاوی پروبایوتیک بر درمان دیابت

سینا‌پرس: پژوهش های جدید نشان می دهند که وجود نوشیدنی های حاوی پروبایوتیک (probiotic) در رژیم غذایی افراد در جلوگیری از مقاومت به انسولین موثر بوده و احتمال کمتری وجود دارد که اینگونه افراد به بیماری دیابت نوع 2 مبتلا شوند .

• بهبود-کیفیت-خواب-بیماران-دیالیزی-با-اسانس-اسطوخودوس سه شنبه 21 بهمن 1393 - 13:44:06

بهبود کیفیت خواب بیماران دیالیزی با اسانس اسطوخودوس

سینا‌پرس: دبیر علمی شاخه پرستاری کنگره بین المللی نفرولوژی و اورولوژی گفت: نتایج پژوهش ها حاکی از آن است که رایحه درمانی با اسانس اسطوخودوس در بهبود کیفیت خواب و استنشاق اسانس پرتقال در کاهش اضطراب بیماران همودیالیزی موثر است.

• بررسی-روش-درمانی-منجر-به-حاملگی-بیمار-فاقد-تخمدان- سه شنبه 21 بهمن 1393 - 13:03:07

بررسی روش درمانی منجر به حاملگی بیمار فاقد تخمدان

سینا‌پرس: پزشکان هندی موفق شدند طی یک روش درمانی مبتنی بر تزریق هورمون های ویژه ، زنی سی و پنج ساله را که از یک عارضه نادر ژنتیکی رنج می برد که منجر به عدم کارکرد تخمدان های وی شده بود ، مداوا کرده و این زن در نخستین زایمان خود فرزندان دو قلو به دنیا آورد .

• داروهای-مسکن-و-آنتی-بیوتیک-ها-دشمن-سمج-کلیه-ها سه شنبه 21 بهمن 1393 - 10:36:55

داروهای مسکن و آنتی بیوتیک ها دشمن سمج کلیه ها

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر مصرف صحیح داروها تاکید کرد و گفت: داروهای مسکن و مصرف نابجای آنتی بیوتیک ها بیشترین صدمه را به کلیه می زنند.

• نقش-مثبت-فلفل-قرمز-بر-کاهش-وزن سه شنبه 21 بهمن 1393 - 10:08:50

نقش مثبت فلفل قرمز بر کاهش وزن

سینا‌پرس: پژوهشگران در مطالعات و تحقیقات خود دریافتند که نوعی ماده موسوم به capsaicin در فلفل قرمز وجود دارد که سبب افزایش سوخت و ساز بدن شده و منجربه کاهش وزن می شود .

• نوزادان-کم-وزن-در-خطر-ابتلا-به-افسردگی-هستند سه شنبه 21 بهمن 1393 - 09:44:36

نوزادان کم وزن در خطر ابتلا به افسردگی هستند

سینا‌پرس: پژوهشگران با بررسی افرادی که در هنگام تولد دارای وزن بسیار کمی بودند و مقایسه آن ها با افراد معمولی دریافتند که این افراد در هنگام بزرگسالی در معرض ابتلا به انواع بیماری های روحی مانند افسردگی هستند .

• نقش-وضعیت-روحی-و-عصبی-در-ابتلا-به-کمردرد سه شنبه 21 بهمن 1393 - 09:16:11

نقش وضعیت روحی و عصبی در ابتلا به کمردرد

سینا‌پرس: پژوهشگران دانشگاه سیدنی در مطالعات خود دریافتند که عارضه کمردرد تنها به دلیل انجام فعالیت های سنگین رخ نداده و مسایل روانی و عصبی در بروز این عارضه بسیار تاثیر گذار هستند . در حقیقت در بیشتر مواقع ترکیب هر دو عامل موجب بروز کمردرد می شود.

• کشف-ریشه-ژنتیکی-اختلالات-تغذیه- سه شنبه 21 بهمن 1393 - 08:38:43

کشف ریشه ژنتیکی اختلالات تغذیه

سینا‌پرس: پژوهشگران در مطالعات خود دریافتند که اختلال در عملکرد نوعی ژن که منجر به تغییر عملکرد آن می شود ، دلیل اصلی اختلالات تغذیه ؛ پر خوری و بی اشتهائی در افراد بوده و در دراز مدت می تواند منجر به بروز مشکلات عصبی و روانی شود .