• روبات-های-شخصی-عضو-جدید-خانواده-ها یکشنبه 28 دی 1393 - 14:42:45

روبات های شخصی عضو جدید خانواده ها

سینا‌پرس: عقیده بر این است که پس از راهیابی موفقیت آمیز و تأثیرگذار رایانه های شخصی (PC) به منازل حالا نوبت به روبات های شخصی (PR) فرا رسیده است.

• پژوهشگران-ایرانی-همگام-با-محققان-جهان-در-تحقق-رویای-اتصال-مغز-به-رایانه پنج شنبه 25 دی 1393 - 11:18:45

به بهانه دستیابی به فناوری ارتباط ماشین با مغز انسان در یک دانشگاه ایرانی

پژوهشگران ایرانی همگام با محققان جهان در تحقق رویای اتصال مغز به رایانه

سینا‌پرس: سال‌هاست كه محققان در مورد شاخه‌ای از پیوند انسان و ماشین مطالعه می‌کنند كه هیچ ارتباطی با داستان‌های علمی-‌تخیلی ندارد؛ موضوعی با نام رابط مغز - كامپیوتری (Brain-Computer interface). این فناوری که از پیشرفته‌ترین حوزه‌های علمی در جهان است در کشور ما نیز توسط گروه‌های تحقیقاتی مختلف پیگیری می‌شود.

• شرایط-مناسب-ایران-برای-استفاده-از-انرژی-خورشیدی چهارشنبه 24 دی 1393 - 14:11:54

شرایط مناسب ایران برای استفاده از انرژی خورشیدی

سینا‌پرس: ایران از جمله کشورهایی است که در ناحیه پرتابش نور خورشید قرار گرفته است و بر اساس پژوهش‌های انجام شده استفاده از انرژی خورشیدی در کشور می‌تواند بسیار مفید باشد.

• سن-،-فاکتور-بسیار-مهم-در-قدرت-باروری-زنان-است چهارشنبه 24 دی 1393 - 12:50:52

سن ، فاکتور بسیار مهم در قدرت باروری زنان است

سینا‌پرس: به دنبال بالاتر رفتن سن ازدواج در جامعه، نگرانی هایی در جهت بارداری و حفظ قدرت باروری نیز ایجاد می شود که گسترش زندگی مدرن در کشورمان به این نگرانی ها دامن می زند. از آنجا که خانم ها و تا حدودی آقایان، سن باروری محدودی دارند و هر خانمی با تعداد محدودی تخمک متولد می شود، بهترین سن برای بارداری بین 18 تا 35 سال می باشد که پس از آن شانس باروری کاهش می یابد، بنابراین استفاده و بهره مندی از روش های حفظ باروری در این زمینه بسیار مؤثر و ارزشمند خواهد بود.

• نمونه-اولیه-هارد-کوانتومی-ساخته-شد چهارشنبه 24 دی 1393 - 12:10:10

تحولی در رمزگذاری داده‌های کوانتومی

نمونه اولیه هارد کوانتومی ساخته شد

سینا‌پرس: پژوهشگران دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه اُتاگو در نیوزیلند موفق شدند نمونه اولیه از یک درایو سخت کوانتومی بسازند که ممکن است حوزه رمزگذاری داده‌ها به صورت ایمن و در مسافت‌های طولانی را کاملا دگرگون کند.

• ربات-های-کوچک-ناسا-برای-کاوش-در-کوه-های-آتشفشانی سه شنبه 23 دی 1393 - 14:12:32

ربات های کوچک ناسا برای کاوش در کوه های آتشفشانی

سینا‌پرس: ناسا برنامه ای برای ارسال ربات هایی با اندازه کوچک به داخل کوه های آتشفشانی را آغاز کرده است. این برنامه در نهایت می تواند به درک هر چه بهتر ما از عملکرد این کوه ها، ساختار درونی زمین و حتی آشنایی بیشتر با ساختار سیارات دیگر و قمرهای آنها بیانجامد.

• بهبود-احتراق-گاز-و-محافظت-از-موتور-با-نصب-سیستم-«بهسوز-گاز» سه شنبه 23 دی 1393 - 14:09:39

مشاور طرح ﺳﻴﺴﺘﻢ محافظ موتور ﺑﻬﺒﻮد دهنده احتراق گاز تاکید کرد:

بهبود احتراق گاز و محافظت از موتور با نصب سیستم «بهسوز گاز»

سینا‌پرس: مشاور طرح ﺳﻴﺴﺘﻢ محافظ موتور ﺑﻬﺒﻮد دهنده احتراق گاز (بهسوزگاز) گفت: این سیستم، علاوه بر کمک به بهبود فرآیند احتراق گاز در داخل موتور خودرو و افزایش قدرت و شتاب خودرو، اثر خورندگی و خشک بودن گاز را از بین می برد و مانع استهلاک اجزای داخلی موتور و درنتیجه مانع هدررفت یا اتلاف سوخت ناشی از استهلاک موتور می شود.

• تولید-آسفالت-با-مقاومت-و-طول-عمر-بیشتر سه شنبه 23 دی 1393 - 14:07:02

تولید آسفالت با مقاومت و طول عمر بیشتر

سینا‌پرس: محققان شیمی دانشگاه صنعتی امیر كبیر موفق به تولید آسفالت با مقاومت بالا و طول عمر بیشتر از طریق اصلاح قیر شدند.

• ورود-ناسا-به-دنیای-خودروسازی سه شنبه 23 دی 1393 - 14:03:03

ورود ناسا به دنیای خودروسازی

سینا‌پرس: همکاری ناسا و نیسان! در نگاه نخست دسته کمی از اتحاد سازنده زیردریایی و راه آهن ندارد اما در واقعیت نتیجه این همکاری به توسعه دانش خودروسازی و ساخت سیستم های حرکتی متنوع برای حرکت در زمین و مریخ منجر می شود.

• 9-تیر-سال-1394-یک-ثانیه-بیشتر-خواهد-بود سه شنبه 23 دی 1393 - 13:23:15

9 تیر سال 1394 یک ثانیه بیشتر خواهد بود

سینا‌پرس: نهم تیرماه سال آینده (30 ژوئن سال 2015) یک ثانیه طولانی تر از روزهای دیگر سال خواهد بود. آیا بدین ترتیب اتفاقی روی خواهد داد؟