• بررسی-روان-شناسی-عاطفه-در-حیوانات- دوشنبه 27 بهمن 1393 - 15:34:53

بررسی روان شناسی عاطفه در حیوانات

سینا‌پرس: در طبیعت موارد زیادی وجود دارد که جانوران مختلف نسبت به یکدیگر محبت و عشق می ورزند . پژوهشگران با مطالعه رفتارهای برخی جانوران که بچه های سایر حیوانات را به عنوان فرزند می پذیرند ، در حال بررسی روان شناسی عاطفه در دنیای حیوانات هستند .

• بدن-انسان-قادر-به-تولید-دارو-است- دوشنبه 27 بهمن 1393 - 09:13:30

بدن انسان قادر به تولید دارو است

سینا‌پرس: پژوهشگران آلمانی در موسسه Tübingen در حال مطالعه و بررسی این موضوع هستند که بدن چگونه قادر به ساخت و تولید داروهای مورد نیاز خود جهت مبارزه با عوامل بیماری زای مختلف بوده و به اعتقاد پژوهشگران اصلی ترین موضوع ، شناسائی عوامل فوق توسط بدن است .

• گزارش-تصویری-از-کاخ-کوهستانی-پوتالا-در-تبت دوشنبه 27 بهمن 1393 - 02:52:38

گزارش تصویری از کاخ کوهستانی پوتالا در تبت

سینا‌پرس: کاخ کوهستانی پوتالا یکی از بزرگترین کاخ های سلطنتی بودائی در سرزمین تبت امروزی و در ارتفاعی بسیار بالا قرار گرفته است . این بنا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است .

• گزارش-تصویری-از-شفق-قطبی-در-فنلاند یکشنبه 26 بهمن 1393 - 15:34:48

گزارش تصویری از شفق قطبی در فنلاند

سینا‌پرس: شفق قطبی پدیده ای طبیعی است که بر اثر بر خورد ذرات باردار خورشیدی و یونیده شدن مولکول‌ های موجود در یونوسفر زمین ایجاد می شود این پدیده از سطح زمین قابل مشاهده است .

• آزمایش-دوربین-IMAX-در-تصویر-برداری-دریائی- یکشنبه 26 بهمن 1393 - 04:20:11

آزمایش دوربین IMAX در تصویر برداری دریائی

سینا‌پرس: گروهی از فیلم برداران با کمک دوربین IMAX به فیلم برداری و تصویر برداری از گروهی از نهنگ های کوهان دار پرداختند که همه ساله مهاجرتی به مسافت را طی می کنند .

• گزارش-ویدئوئی-از-ربات-بانکدار-در-ژاپن شنبه 25 بهمن 1393 - 07:37:12

گزارش ویدئوئی از ربات بانکدار در ژاپن

سینا‌پرس: مقامات ارشد بانک میتسوبیشی یو اف بی Mitsubishi UFJ bank به طور رسمی اعلام کردند از آغاز فصل بهار ، یک ربات هوشمند در شعبه مرکزی این بانک به فعالیت مشغول خواهد شد . این ربات قادر به پاسخگوئی و راهنمائی مشتریان در نوزده زبان مختلف است .

• گزارش-ویدئوئی-از-پرتاب-شاتل-IXV جمعه 24 بهمن 1393 - 11:07:34

گزارش ویدئوئی از پرتاب شاتل IXV

سینا‌پرس: پرتاب مینی شاتل IXV که به اتحادیه اروپا تعلق داشته و قابلیت هدایت توسط ربات ها را دارد با موفقیت انجام شده و این فضاپیما پس از انجام ماموریت خود در اقیانوس آرام فرود آمد .

• کشف-اسکلت-کودک-4-هزار-ساله-در-اسکاتلند پنج شنبه 23 بهمن 1393 - 10:45:14

کشف اسکلت کودک 4 هزار ساله در اسکاتلند

سینا‌پرس: در پی کشف بقایای استخوانی یک کودک 4 هزار ساله در جزایر اورکنی اسکاتلند ، تیمی از باستان شناسان و استخوان شناسان در حال بررسی و مطالعه این بقایا و انجام آزمایش های ژنتیکی جهت استخراج اطلاعات لازم از این نمونه استخوانی هستند .

• گزارش-تصویری-از-شهر-صخره-ای-پترا پنج شنبه 23 بهمن 1393 - 08:07:28

گزارش تصویری از شهر صخره ای پترا

سینا‌پرس: پترا در زبان یونانی به معنای صخره است چرا که این شهر در کوهی صخره ای ساخته و کنده کاری شده است . پترا شهری تاریخی در کشور اردن است که شهرت جهانی آن برای معماری صخره ای بسیار زیبا و سیستم آب رسانی آن است .

• منظره-شبانه-نیمکره-شمالی-از-دید-ایستگاه-بین-المللی-فضائی چهارشنبه 22 بهمن 1393 - 11:10:51

منظره شبانه نیمکره شمالی از دید ایستگاه بین المللی فضائی

سینا‌پرس: سازمان فضائی ناسا به تازگی تصویری از نمای شبانه نیمکره شمالی و طلوع سپیده دم را از زاویه دید ایستگاه بین المللی فضائی منتشر کرده است . این ویدئو توسط بری ویلمور فضانورد آمریکائی ساکن این ایستگاه تهیه شده است.