• نانو-واکسن-سه-بعدی-جهت-مبارزه-با-سرطان چهارشنبه 29 بهمن 1393 - 18:33:50

نانو واکسن سه بعدی جهت مبارزه با سرطان

سینا‌پرس: پژوهشگران دانشگاه هاروارد توانستند واکسنی سه بعدی بسازند که حاوی نانو میله های سیلیکا است . این نانومیله ها با ایجاد ساختارهایی سه بعدی، سلول های ایمنی بدن را برای ردیابی و تشخیص عوامل بیماری زا فعال می کنند .

• گزارش-ویدئوئی-آماده-سازی-راکت-ماهواره-بر-Soyuz-U- چهارشنبه 29 بهمن 1393 - 11:37:42

گزارش ویدئوئی آماده سازی راکت ماهواره بر Soyuz-U

سینا‌پرس: روز گذشته عملیات پرتاب راکت ماهواره بر Soyuz-U و فضاپیمای ترابری M-26M با موفقیت از پایگاه فضائی بایکونور در روسیه انجام شده و این فضاپیما راس ساعت 19:59 دقیقه به ایستگاه بین المللی فضائی رسید .

• مترو-های-برتر-جهان چهارشنبه 29 بهمن 1393 - 09:49:28

مترو های برتر جهان

سینا‌پرس: گشت و گذار در شهری جدید همواره یکی از مشکلات گردشگران بوده است .

• جدید-ترین-تصاویر-برگزیده-از-سطح-زمین- چهارشنبه 29 بهمن 1393 - 08:02:06

جدید ترین تصاویر برگزیده از سطح زمین

سینا‌پرس: شبکه علمی دیسکاوری به تازگی هشت تصویر جدید شامل تصاویر عادی و ماهواره ای از مناطق مختلف جهان که هر یک به نوع خود دارای اهمیت هستند را منتشر کرده است .

• گزارش-تصویری-از-معماری-پل-دریائی-دونگهای-در-چین چهارشنبه 29 بهمن 1393 - 02:58:56

گزارش تصویری از معماری پل دریائی دونگهای در چین

سینا‌پرس: پل دونگهای در شرق دریای چین گسترده شده ، و دارای ساختار مقاومی ، ساخته شده از کابل فشرده است ، همچنین شهر شانگهای در چین را به جزیره Yangshan وصل کرده و دلیلی برای تبدیل این جزیره به اولین بندر تجارت آزاد در چین و بزرگترین بندر کانتینری جهان است .

• استفاده-از-RNA-برای-مداوای-سرطان دوشنبه 27 بهمن 1393 - 20:13:15

استفاده از RNA برای مداوای سرطان

سینا‌پرس: دانشمندان آلمانی معتقدند که آر ان ای (RNA) می تواند به عنوان یک عامل درمانی مورد استفاده قرار گیرد . آنها می توانند از این عامل درمانی برای درمان بیماری های سخت و سرطان ها استفاده کنند .

• استفاده-از-پرینترهای-سه-بعدی-در-جواهر-سازی دوشنبه 27 بهمن 1393 - 18:07:36

استفاده از پرینترهای سه بعدی در جواهر سازی

سینا‌پرس: یک شرکت طلا و جواهر سازی در نظر دارد تا از چاپگرهای سه بعدی در ساخت محصولات خود استفاده کند . یک نمونه از طرح سفارش شده با کمک چاپگرهای سه بعدی و قالبگیری حجمی ساخته شده و پس از تائید ، نمونه اصلی ساخته می شود.

• بررسی-روان-شناسی-عاطفه-در-حیوانات- دوشنبه 27 بهمن 1393 - 15:34:53

بررسی روان شناسی عاطفه در حیوانات

سینا‌پرس: در طبیعت موارد زیادی وجود دارد که جانوران مختلف نسبت به یکدیگر محبت و عشق می ورزند . پژوهشگران با مطالعه رفتارهای برخی جانوران که بچه های سایر حیوانات را به عنوان فرزند می پذیرند ، در حال بررسی روان شناسی عاطفه در دنیای حیوانات هستند .

• بدن-انسان-قادر-به-تولید-دارو-است- دوشنبه 27 بهمن 1393 - 09:13:30

بدن انسان قادر به تولید دارو است

سینا‌پرس: پژوهشگران آلمانی در موسسه Tübingen در حال مطالعه و بررسی این موضوع هستند که بدن چگونه قادر به ساخت و تولید داروهای مورد نیاز خود جهت مبارزه با عوامل بیماری زای مختلف بوده و به اعتقاد پژوهشگران اصلی ترین موضوع ، شناسائی عوامل فوق توسط بدن است .

• گزارش-تصویری-از-کاخ-کوهستانی-پوتالا-در-تبت دوشنبه 27 بهمن 1393 - 02:52:38

گزارش تصویری از کاخ کوهستانی پوتالا در تبت

سینا‌پرس: کاخ کوهستانی پوتالا یکی از بزرگترین کاخ های سلطنتی بودائی در سرزمین تبت امروزی و در ارتفاعی بسیار بالا قرار گرفته است . این بنا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است .